Gjest member-97590 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hallo! Har sånn FriFiks fra telenor på mobiltelefonen min. Så i dag logget eg for første gang inn på telenor.no for å skjekke kor masse penger eg hadde brukt på sms og lignende i det siste. Alt såg fint ut, helt til eg så dette: SMS-tjenester fra 1800-26900 29.02.2008 - 18.03.2008 89,00 Dette kan eg ikkje forstå kva er for noke? Kva er dette for noe? Har ikkje brukt noe annet enn å sende sms til venner og familie, så disse 89,- kan eg ikkje skjønne kor kommer fra. Har mottatt reklame og sånt av og til på mobilen min, men det er vel ikkje noe en belastes for? Kan heller ikkje skjekke kor eg har fått meldinger fra og sånt i det siste, for eg har slettet alle meldingene mine i innboksen, noe eg pleier å gjøre når den er full. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har mottatt reklame og sånt av og til på mobilen min, men det er vel ikkje noe en belastes for? Kan heller ikkje skjekke kor eg har fått meldinger fra og sånt i det siste, for eg har slettet alle meldingene mine i innboksen, noe eg pleier å gjøre når den er full. Noen som har opplevd det samme? Du kan belastes for sms'er med reklame, noe som åpenbart ser ut til å ha skjedd i ditt tilfelle. Finn ut hvem som sender sms'en(e) med reklame og få stoppet det slik at du unngår slike unødvendige kostnader i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har mottatt reklame og sånt av og til på mobilen min, men det er vel ikkje noe en belastes for? Kan heller ikkje skjekke kor eg har fått meldinger fra og sånt i det siste, for eg har slettet alle meldingene mine i innboksen, noe eg pleier å gjøre når den er full. Noen som har opplevd det samme? Du kan belastes for sms'er med reklame, noe som åpenbart ser ut til å ha skjedd i ditt tilfelle. Finn ut hvem som sender sms'en(e) med reklame og få stoppet det slik at du unngår slike unødvendige kostnader i fremtiden. Huff så frustrerende da. Jaja, får vente til neste gang eg får en sånn melding med reklame eller noe, så får eg se om eg blir belastet for det. Får i alle fall håpe eg får stoppet dette på en eller annen måte, takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Lovlig sent svar fra meg men... Mobiloperatøren din kan levere deg en detaljert oversikt over hvilket kortnr (4-5 siffret) du har mottat SMS i fra. Ingen innholdsleverandører (4-5 siffret sms nr brukes til å levere tjenester som avstemninger og innhold/underholdning) har lov til å sende deg en "spam" dersom du ikke har benyttet deg av tjenester fra dem opp til flere ganger. Fra og med 1. juli kommer mer begrensede regler for sms- og telefoni- tjenester som løsner på telefoni men strammer inn på sms. Dvs hva som er lov å levere og hva som er lov å gjøre med ditt nr dersom du benytter deg av en tjeneste. Jeg jobber i et firma som driver med innholdstjenester på sms og telefoni og vi har av og til noen som har sendt melding feil pga de har skrevet telefon nummeret til mottakeren feil.. mobil nummer i norge starter med 4 eller 9, kort nr startermed 1 eller 2. Så det skal relativt mye til for å sende feil, men slikt skjer. Om du da er så uheldig at du benytter deg av en tjeneste eller bestiller innhold så er ikke vi drittsekker og sier at dette er ditt problem, vi har vårt på det tørre. Det eneste vi forlanger er at du fakser eller sender en kopi av din mobil regning med spesifisert faktura (slik at det kan sees at du har bestilt og fått en tjeneste fra oss) (det trengs pga regnskapsmessige årsaker) til oss med bank konto nr skrevet på, så overfører vi penger til deg. Men.. tilbake til hva du spurte om . Sjekk denne listen for kortnr om du skulle ha behov for å ta kontakt med firmaet (om da saken ikke er fikset ), legg dog merke til at nr som starter med 0 er telefon nr og ikke sms nr .. http://193.12.60.80/Public%5CT2CuSeCBG.nsf...;country=Norway PS! Alle innholdsleverandører (eiere av slike 4-5 siffrede sms-nr) er påkrevet å ha en tjeneste som stopper alle former for abn. Samt informere om abn. tjenester når du bestiller.. Send STOPALL eller STOPPALLE til leverandøren og du skal få en melding tilbake om du er avmeldt (dersom du er påmeldt en abn.(abonnement) tjeneste, dersom du ikke er abonnent på noen tjeneste vil du ikke få noen tilbakemelding). mvh Endret 27. juni 2008 av Phreak Paradize Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 PS! Alle innholdsleverandører (eiere av slike 4-5 siffrede sms-nr) er påkrevet å ha en tjeneste som stopper alle former for abn. Samt informere om abn. tjenester når du bestiller.. Send STOPALL eller STOPPALLE til leverandøren og du skal få en melding tilbake om du er avmeldt (dersom du er påmeldt en abn.(abonnement) tjeneste, dersom du ikke er abonnent på noen tjeneste vil du ikke få noen tilbakemelding). Prøvde både STOPALL og STOPALLE til 2245 (mBuddy) - men fikk tilbake "Ukjent kodeord". :| Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Prøv å sende STOPP til nret da, det funket ihvertfall til en av tjenestene jeg ufrivillig hadde fått. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det funket (i teorien). Takker =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå