Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke nett

Anbefalte innlegg

Hei - jeg ahr 2 pcer som kobler seg til samme nettverk.

åpent WEP nettverk, skriver inn samme key på begge.

Men en av pcene(er vista) får bare "begrenset tilkobling"

mens den andre (xp) får skikkelig nett.

Jeg prøvde å pinge XP en fra Vista, uten hell. (ping ble tapt)

har prøvd å reparere nettverk, restarte ruter, restarte pc.

Jeg klarer ikke på vista: sjekke om det er automatisk, HVOR?!

kan dere tenke noen andre ting som kan være årsaken?

-mvh HadHa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei - jeg ahr 2 pcer som kobler seg til samme nettverk.

åpent WEP nettverk, skriver inn samme key på begge.

Men en av pcene(er vista) får bare "begrenset tilkobling"

mens den andre (xp) får skikkelig nett.

Jeg prøvde å pinge XP en fra Vista, uten hell. (ping ble tapt)

har prøvd å reparere nettverk, restarte ruter, restarte pc.

Jeg klarer ikke på vista: sjekke om det er automatisk, HVOR?!

kan dere tenke noen andre ting som kan være årsaken?

-mvh HadHa

Er nok enten att du ikke får tildelt ipadresse ja, eller så kan det være så simpelt som det var med meg... Altså, jeg fikk begrenset tilgang når jeg overklokket systemet for mye :p

Lenke til kommentar

Vistaen har vært på nettverket før.

Brannmuren har alltid vært av og routern har ikke blitt endret på noen måte untatt "restart".

kan også nevnes at nettverket ikke blir identifisert:

i "koble til trådløse nettverk" står nettverks navnet "home7"

Men når jeg trykker koble til - bruker vista en evighet på å identifisere nettverket, og til slutt ender det opp med "uidentifisert nettverk" (bare lokalt).

setter pris på alle idêer og forslag

og dersom jeg ikke får tildelt nettverksadresse, skal jeg da foresten prøve å skrive den inn selv? - finner ikke ut hvor man gjør dette på vista..

-Mvh HadHa

Endret av HadHa
Lenke til kommentar
Viser det full signalstyrke da?

Er Trådløsdrivere oppdatert?

Er trådløskortet konfigurert med max signalstryke?

Signalstyrken er på fullt,

Jeg hadde fullt oppdaterte, de virket hjemme, prøve å rulle tilbake til en eldre versjon fordi jeg visste at de hadde jeg brukt her på dette nettverket før.

Nå har jeg altså ikke HELT oppdaterte, men de har virket her.

Det siste spørsmålet ditt var noe å tenke på, kan du muligens hjelpe meg å finne utav det? :p

Si hvor jeg sjekker det, hva den skal stå på, o.l

-Mvh HadHa

Lenke til kommentar

på nettverkskortet står det "oppdater driver" - "deaktiver" - "avinstaller" - "søk etter maskinvareendringer" og Egenskaper, på egenskaper er det eneste jeg finner (som jeg tror du vil ha meg inn på) "Avansert" og evt "Ressurser"

Kan nevne at " 802.11n Kanalbredde" står på "automatisk" og "aktivert"

Ad HoC QoS modus står på "WMM deaktivert"

Ad hoc standard trådløsmodus = 0.802.11b/g

Ad hoc strømstyring = deaktivert

ad hoc-kanal 802.11a = verdi 36 (max = 48)

ad hoc kanal 803.22b/g= 11 (ingen max verdi nevnt)

blandet modus beskytelse: CTS-til-selv aktivert (kan velge RTC/CTS aktivering)

gjennomstrømmingutvidelse = deaktivert

intolerant for kanal = deaktivert

overføringstrøm = 5 (høyeste)

streifingsaggresjon 3(middels)

trådløsmodus = 6.802.11a/b/g (kan også velge 5.802.11a/g og 4.802.11a/g 3.802.11g 2.802.11b eller 1.802.11a

Håper det var dette du mente.. viss ikke, le litt av meg å prøv å forklar igjen er du grei?

-Mvh HadHa

Lenke til kommentar

med tanke på at jeg har innstalert SP1 nylig, endrer den muligens i brannmur oppsett eller lignende? (det står av) men har dem kanskje lagt til noe som må slås av?

Er en dreambox det dreier seg om, har lite erfaring med dette - er det noe spessielt ved den kanskje?

Endret av HadHa
Lenke til kommentar
Er en dreambox det dreier seg om ...

Hvilken modell (finnes mange). Dreambox bruker normalt en Linux-utgave og kablet oppkobling. Er din Dreambox modifisert til å bruke trådløst og Vista?

Image som brukes = peter pan

Model DM7020

Manufacturer Dream-Multimedia-TV

Linux Kernel Linux version 2.6.9 (root@mmmmmm-desktop) (gcc version 3.4.4) #1 Fri Jan 19 13:36:53 CET 2007

Lenke til kommentar

Model DM7020

Linux Kernel Linux version 2.6.9 (root@mmmmmm-desktop) (gcc version 3.4.4) #1 Fri Jan 19 13:36:53 CET 2007

Så hvor kommer Vista og SP1 inn i bildet. Ut fra dine andre innlegg har du problemer med en PC med Vista og SP1.

Dreambox 7020 benytter seg av kablet nettverk rett til router. Den har egen meny for å sette IP-adresse og DNS. Jeg kjenner ikke imaget du benytter - så her må du sjekke hva som gjelder for det.

Lenke til kommentar

Model DM7020

Så hvor kommer Vista og SP1 inn i bildet. Ut fra dine andre innlegg har du problemer med en PC med Vista og SP1.

Dreambox 7020 benytter seg av kablet nettverk rett til router. Den har egen meny for å sette IP-adresse og DNS. Jeg kjenner ikke imaget du benytter - så her må du sjekke hva som gjelder for det.

som sagt, usikker på hele dreambox greia. Dette er ikke mitt system, men utifra hva denne (xp pcen) er koblet til, virker det som dreamboxen sender ip o.l

Vista pcen jeg har er nylig oppdatert med SP1 - og problemet er at den ikke får nett slik XP pcen gjør.

Mulig jeg har sagt noen ting som motsier hverandre litt, men la meg si det slik da: jeg har ikke peiling på hva en dreambox gjør (bortsett fra det lille jeg nettopp har lest om den)

Så viss den ikke har noenting å si, stryker vi den.

Jeg skulle derimot likt å få vite hvordan man på en Vista kommer til internetprotokol (TCP/IP) og kan skrive in ip manuelt.. - fordi jeg tror det kan virke ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...