Gå til innhold

Oppløsning på VGA (PC til LCD TV)

Anbefalte innlegg

Hei

Viste ikke helt hvor jeg skulle putte det her, driver med et lite prosjekt for å kjøre pcen min over på LCD tven.

Men det viser seg sånn at jeg ikke får lyd fra vanlig mini jack på tven min om jeg ikke bruker PC innstilingen på tven og dette kan jeg da ikke gjøre med en DVI- HDMI kable som jeg hadde tenkt for da kan jeg ikke ha innstilingen på PC men må ha dem på HDMI2 (tror jeg da, jeg har ikke lyst til å betale mye for en kable for å prøve)

Men da tenkte jeg at jeg kanskje bare skulle bruke en VGA kable istedenfor, men lurer på om det er noe Max støtte for VGA på oppløsningen? å vil jeg merke noe stor forskjel på tv skjermen ved et Analogt signal i forhold til et Digitalt signal?

Dette skal da brukes til å kose meg med Age of conan på stor skjerm.

Dette er forøvrig tven min om det har noe å si: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343090

EDIT: Oppløsningen jeg da kommer til å skulle bruke er 1366 x 768 da tven kun støtter det.

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som sitter med vga tilkoblinger til lcdskjermer. Så du får bare prøve. Det du kan evt tenke på er om du skal kjøre lyd gjennom anlegg eller lignende, da lyd gjennom 3.5mm jack ikke gir det helt store lydbildet. Selv har jeg kjørt 1080p gjennom vga, null problem.

1366x768 (720) er den optimale oppløsningen på denne tven, alt under og over vil bli diffust og "blurry".

Kabel ekke dyrt så bare å prøve! :D

Endret av texaco
Lenke til kommentar

texaco: Anlegg måtte jeg vente med gitt, brukt litt mye penger i det siste så samboern sa nei. Men klarer meg med vanlig tv lyd, har aldri hatt noe anlegg :)

Big_JJ: Det er snakk om 3 meter til tven vil jeg tro, max 4meter, regner med det ikke burde være noe stort skjermtap på så korte strekninger.

Sitter forøvrig på tven nå, har fått det til å funke her med VGA kable og minijack, forøvrig måtte jeg flytte pcen bort til tven nå så kablene er ganske korte men ser ut til å funke greit.

Tror dette blir den beste løsningen for meg da jeg ikke har så mye å gå på når det gjelder penger på en stund.

EDIT: Takker for svar :)

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar

Tror ikke 4m skal være noe problem. Hatt problemer med høy oppløsning og lange kabler selv, men da er det snakk om 10m+

Så lenge bildet ser fint og skarpt ut går det bra. De gangene jeg har fått problemer ser man det på at bildet blir mer eller mindre "grøtete"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...