Gå til innhold

Brukere som "tar opp plass"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg var ikke aktiv på diskusjon.no fra 2005 til 2007 og hadde bare skrevet et par poster. Hadde noen slettet brukeren min og tatt navnet mitt postet 19 poster ville det vært litt kjipt. Nå har jeg skrevet flere hundre, så det er godt mulig at gamle inaktive medlemmer blir aktive igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Camlon: Poenget er ikke å slette brukere som allerede har en del innlegg, det vi er ute etter er å slette brukere som har veldig få innlegg (0-2) og som ikke har vært innlogga på veldig lenge (les: år).

Lenke til kommentar
Camlon: Poenget er ikke å slette brukere som allerede har en del innlegg, det vi er ute etter er å slette brukere som har veldig få innlegg (0-2) og som ikke har vært innlogga på veldig lenge (les: år).

Jeg hadde sannsynligvis ikke mer enn 3-5 innlegg, og jeg er ganske sikker på at det gikk et år mellom jeg skrev noe i de lengste tilfellene.

 

En slik regel som dette burde bare brukes på de som har vært inaktive i mange år og ikke et. Det bør også sendes en mail. Det jeg prøver å fortelle er at disse inaktive brukerene med noen få poster og som har vært inaktive i et år kan godt bli aktive igjen.

Lenke til kommentar

Hva om brukeren kommer tilbake, og navnet hans er tatt? Det har vært nevnt et varslingssystem tidligere i tråden, og det tror jeg hadde gjort seg bra. De må jo få en mulighet til å komme tilbake, men hvis de ikke bruker den muligheten er jeg 100% for navnebytte. Nå skal det gjøres helt klart at jeg ikke er for å bytte navn på de som ikke har vært logget inn på lenge, men på de som f. eks. (som Leeroy) har vært inne kun én gang og postet kun én post.

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
Ved inaktivitet på en konto i over 6 mnd kan tjenestetilbyder, uten nærmere forhåndsvarsel, slette data som brukeren har registrert. Etter særskilt avtale med brukeren, eller ved eget initiativ om brukeren har brutt de regler og retningslinjer denne avtale omhandler, kan tjenestetilbyder også slette slik data.

 

vell nå har de jo sikret seg retten til og slette en vilkensomhelst bruker som ikke har vært her på 6 mnd , sammen med all bruker data .

Lenke til kommentar
Syns det er litt drøyt. Er jo mange her på forumet som har vært borte et år eller to, og kommet tilbake.

Vel, vi kommer ikke til å gjøre det på Diskusjon.no i overskuelig fremtid, men de retningslinjene gjelder for -alle- våre tjenester. Og de er kun til at vi skal kunne ha muligheten til det i våre nåværende/eksisterende tjenester.

Lenke til kommentar

At dere lover noe nå, hjelper jo ingenting om dere tar helomvending i morgen, for dere har jo fortsatt all makt og Edda Media sine nye regler som dere kan støtte dere til i enhver sak hvor beslutninger som har med dette å gjøre blir eller har blitt tatt. Dere tar jo bort brukerenes muligheter til å klage og å være mot på dette feltet, noe jeg mener er urimelig av Edda Media. ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...