skyhawk Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg lurer på om det går ann å bruke en PSU med single 12v rail på et dual rail 12v på, som f.eks MSI K8N Diamond Plus Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det er Strømforsyningen som har én eller flere 12V railer, ikke hovedkortet. Du kan bruke en . 4 til 8 pin overgang Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Aha, da har jeg misforstått! Men, om kabelen der hadde vært "omvendt". Jeg har kun én 12V plugg på PSUen min eller 4pins plugg. Hovedkortet jeg skal kjøpe har 8 pin på seg Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Leste litt på brukererfaringer på Komplett sine sider, og der er det en fyr som sier at det funker med bare den ene 4pins pluggen på 8pins kontakta på hovedkortet. Problem løst Takk for svar Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Oops. Ble feil den jeg linket til, ja. Fant omsider en i prisguiden Edit: Ja, men det er ikke alle hovedkort det funker med 4-pins. Endret 23. mars 2008 av k-orm Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Oops. Ble feil den jeg linket til, ja.Fant omsider en i prisguiden Edit: Ja, men det er ikke alle hovedkort det funker med 4-pins. Årsaken er at på de fleste hovedkort, vil bare halvparten av kjernene få spenning, om du ikke har den nye pluggen. P4 pluggen vil da ikke fungere bra nok, maskinen vil bli ustabil eller nekte å boote. Dog., har noen hovedkortprodusenter bare koblet sammen de punktene på selve kretskortet, under kontakten. Om du har den nyere kontakten, anbefaler jeg å koble til denne, da flere ledere vil gi deg en mer stabil spenning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Årsaken er at på de fleste hovedkort, vil bare halvparten av kjernene få spenning, om du ikke har den nye pluggen. Du mener vel ikke at en flerkjerne CPU har separate strømtilkobling til hver kjerne? Og at disse er koblet til hver sin del av EPS kontakten? Hvis vi derimot snakker om HK med flere sokler så er du vel inne på noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå