Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av ny gaming-pc! 10 000

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ny pc og med den har jeg tenkt å spille mye spill! Hovedsaklig Flight simulator x som krever veldig mye! Litt nede ser dere pcen jeg har bygd på netshop, men er det noe dere heller ville gjort så skriv det! Har tenkt å ikke overgå den prisen der i alle fall så det skal ikke være dyrere! Skal dere har forslag om forbedringer må dere forandre andre ting sånn at jeg ikke overgår prisen!

Er blitt interissert i fly og har egentlig vært glad i det hele livet! Jeg har hele tiden drømt om fine flyspill på pc, og for noen måneder siden så jeg at en venn hadde fs2002! Jeg begynte å spille det og lærte mer og mer og ble mer og mer interissert, men har selvfølgelig problemer med landing i og med at jeg ikke har noen form for yoke og eller yoy-stick! :/ Jeg har snart konfirmasjon og regner med litt penger der og da skal jeg kjøpe meg FSx, yoke, yoy-stick, NY PC og senere kanskje litt annet utstyr.

Jeg har hørt at FSx krever forferdelig til pc og har lyst til å få best mulig realisme ut av spillet !

Jeg har tenkt meg ut en sånn pc:

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 20+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower, "Telamon" Sort m/sølv dør u/powersupply (På lager 20+)

1 stk. MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3 - Ny versjon, med kabler (På lager 20+)

1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 (Ubekreftet 28.03.2008)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz - PC prod (Ubekreftet 14.04.2008)

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (På lager 9)

1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

1 stk. FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 RD 400MHz, CC 610MHz, MC 1820MHz (På lager 19)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 2)

1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 20+)

1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 1)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Engelsk versjon 64-bit DVD-versjon (På lager 7)

1 stk. ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA (Ubekreftet 25.03.2008)

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+)

8 203,- 10 254,-

---

Tror dere denne vil drive spillet veldig bra?? Det er en stasjonær pc!

Hvordan PCer har dere som det ikke lagger noe til med høye innstillinger??

Er det noe unødvendig her som jeg helle burde brukt pengene på til en annen ting?

Tusen takk hvis noen hjelper til!

Helst ikke prøv å lure meg til noe dumt!

Endret av Vetke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke så mye peiling på hovedkort, strømforsyninger og det der, men jeg vil si at grafikkortet er ihvertfall ganske bra :) det er 512MB som holder i mye, 768MB eller hva det er 8800GTX har er litt drøyt ;) og den er ganske ny :)

du har mye RAM/Minne, så der er ikke noe å klage på :)

Prosessoren er ganske bra, men du vil kanskje vurdere å kjøpe deg en Quadcore istedet, ettersom du kan få en med litt mindre Ghz for samme pris :)

Quadcore er bedre i så å si alt, utenom spilling kanskje, ettersom det ikke er noen spill som støtter Quadcore enda, altså hvis du har en Quadcore og spiller f.eks. Crysis vil du vel ikke få mer en ytelse for 2 prosessorer antar jeg, så da er vi tilbake til Duo ytelse :) men de vil komme ganske kjapt, så det vil komme ann på dine krav på spill ;) Flight simulator X er jo et ganske kjedelig spill etter min mening, så vis det blir for det meste den, så holder den prosessoren bra :) hvis du velger å gå for Quadcore, vil jeg valgt Q6600, den er på 2.40Ghz, men alle lovpriser den ;) den er ganske overklokkbar, og yter mye mer enn du ville trodd ;) bare se på denne videoen:

hardisken har jeg ikke mye peiling på, men stoler mye på Western Digital, så tror den er fin :)

mere kan jeg ikke hjelpe deg med.. :)

Lenke til kommentar

E8400 selger som "hakka møkk"... NetShop "antar" at de får til lager 14. april - det kan lett ta litt ekstra tid før de kommer på lager - med tid til og sette sammen maskina kan det fort bli mai før du får "ny" PC...

Lenke til kommentar

du burde heller gå for en av disse prosessorene hvis det haster med å få den, E8400 vil ta laaang tid.. ;)

E8500 3.16Ghz, 1.759,-

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...06;c:36124;r:pg

Quad core Q6600 2.40Ghz, 1669,-

http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=540482

E8200 2,66Ghz 1.144,-

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...08;c:36124;r:pg

eller en større hastighets Quadcore ;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Hmm. Nei, det haster jo ikke! Har konf. i april, men kjøper kanskje ikke PCen før i september fordi jeg regner med å bli kraftig hekta på FSx og vil helst nyte sommeren også! ;)

Er den prosessoren jeg tidligere har valgt et godt alternativ da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...