Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan overklokker jeg min Intel Core 2 Duo E6600?

Anbefalte innlegg

er 100% n00bie på overklokking, vet egentlig ikke hva det dreier seg om engang, annet enn at du får mer ytelse via å bruke noe RAM eller noe sånt ?

vil gjerne at noen skal få lagd en guide til meg om åssen jeg overklokker den.. :)

vet ikke åssen info dere trenger, men her er det jeg vet om pcn min:

(PC: Dimension 9200)

prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Minne: 4GB (2GB Geil DDR2 PC6400 800MHz + 2 Dell rambrikker på 1GB hver, ikke sikker åssen type)

Hovedkort: ikke peiling, fortell meg åssen jeg finner ut :)

EDIT: sjekka temperaturen på prosessoren med CoreTemp, og da jeg kun var på Firefox og msn, var tempen på:

CORE #0: 16-19

Core #1: 12-16

så hjelp meg igang :)

NB: kommer sikkert ikke til å overklokke den før Vista SP1 er kommet ut enda, så det haster ikke så veldig ;)-

Endret av Etern1tyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil si at du har ingen klokkemuligheter fra BIOS siden noe som er standard på "Merke maskiner" dessverre.

Låse opp dem er heller ikke enkelt, personlig har jeg aldri hørt om noen som har klart det.

Eneste løsningen du har er sannsynligvis å skaffe nytt kabinett, nytt HK og kanskje ny strømforsyning (Har hørt at Dell har elendige strømforsyninger som er veldig svake, pluss at pluggene er spesial produsert) og resten skal du kunne "resirkulere" i en ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...