Hootie Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Eg leiter etter 14-15fots skjærgardsjeep for tida, og da ser eg at mangen av dei har Selvamotor. Må innrømme at eg aldri før har hørrt om dette merke, og derfor er litt skeptisk. Korleis er kvaliteten på desse? Korleis er det med deler? Dei motorene eg har sitt er mellom 25-35HK 2-takt og 4-takt. Og er mellom 2005 og 2008mod. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Vi hadde en 6hk Selva for et par år siden. Den verste motoren vi noen gang har hatt! (2-takt) Det fjukset, var vanskelig å starte osv.. Har også hørt noe rykter om at de nye Selvamotorene er stort sett de samme som Yamaha, er dette noe som stemmer!? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har hatt 2 stk selva og har kommet frem til det at 2 takteren er boss, mens 4 takteren er en kanon bra motor . dette kommer vel av at det er en yamaha motor Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 4takt selva er 4 takt yamaha montert i italia. 2takt til selva er vel relativt ny, kom i fjor tror jeg.. og tror det er 2 takt tohatsu montert i italia (er en her på forumet som vet det, husker ikke hvem.) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har en 4 takt 100hk 2005mod og har ikke hatt noen problemer med den. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 http://www.selvamarine.com/company.php The guarantee of our product quality and durability is also that Selva S.p.a. supplied with first installation components for outboard motors the OMC Europe, manufacturer of the brand Johnson and Evinrude for more than 10 years. At present we produce finished aluminium die casting and steel first installation components for the small YAMAHA 4 stroke outboard engines which are produced in France for worldwide markets. We're also suppliers of the Japanese company YANMAR: we produce their complete Sail Drive Unit which is shipped directly to their European distribution center in the Netherlands for the distribution all over the world. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 som sagt over 2-t selva er dårlige saker, 4-t selva er gode saker, selva 4-t er helt lik til yamaha bortsett fra deksler og en viktig ting til: Prisen, og bruktprisen! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den tok jeg ikke helt csViRuS.. "Prisen, og bruktprisen"? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 En selva er nødvendigvis billigere enn en yamaha, (hvis ikke hadde jo de fleste med vettet i behold kjøpt en yamaha) Og bruktprisen på en yamaha vil nok ligge et godt stykke over det bruktprisen på en tilsvarende selva.... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 2-takt eller 4-takt? Uansett hvor mye forskjell det hadde vært på Yamaha 2-takt og Selva 2-takt, hadde jeg kjøpt Yamaha! Selva 2-takt er en god drittmotor! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Han mener nok selva 4t og yamaha 4t, de er samme. Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 tar du av motorlokket på en støøre selva, vil du se at det står yamaha på mange deler Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Selva bruker deler fra andre båtmoterer>.< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå