mhm. Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Finnes det noen programmer eller metoder for å konvertere en videofil til en annen type? Sliter litt med å få filmer på PS3. Hvilke filer kan jeg i såfall konvertere til om jeg skal spille av filmen på PS3? (Vet om mp4) Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg bruker PS3 Video 9. Enkelt og raskt program som konverterer til Mp4. PS3 Video 9 is a free video conversion application developed by Red Kawa. It allows you to convert your computer video files (like avi, divx, mpeg, etc.) into the specific video formats that are playable on the PlayStation 3. Her har du en link: http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3...nload/index.php Programmet er gratis, og har ingen prøveperiode osv. Håper at det hjalp Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg opplever at resultatet til tider kan bli noe kornete når det konverteres fra 720p .vmw til 720p .mp4. Noen som har samme erfaring? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 At PS3 Video 9 er raskt kan jeg ikke si meg helt enig i.. Lenke til kommentar
-gl1n- Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 SUPER er et opensource program som konverterer de fleste videoformatene. Bare husk [ last ned kodek pakke. Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 At PS3 Video 9 er raskt kan jeg ikke si meg helt enig i.. Kommer jo ann på hvilke Specs. du har på datamaskinen :-o Brukte 10 min på å konvertere Zeitgeist, fort nok for min del. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Kanskje det, men mkv2vob bruker veldig liten tid Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) mkv2vob er ikke raskere. Det som skjer er at programmet ikke alltid konverterer filen, dermed virker det raskere. Endret 24. mars 2008 av Veritas_ Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) At PS3 Video 9 er raskt kan jeg ikke si meg helt enig i.. Hva legger du i ikke raskt da? Bruker ca 40min på en film på rundt 1gb. Ikke noe problem det... Tok riktignok ca 3 timer på den gamle pc-en min, men det var jo ikke programmet sin feil. Kommer nok mye ann på prosessoren... EDIT: Bruker forresten GOTsent for å gjøre .mkv filer klar for ps3. Endret 24. mars 2008 av qweac Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Jeg bruker PS3 Video 9. Enkelt og raskt program som konverterer til Mp4. PS3 Video 9 is a free video conversion application developed by Red Kawa. It allows you to convert your computer video files (like avi, divx, mpeg, etc.) into the specific video formats that are playable on the PlayStation 3. Her har du en link: http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3...nload/index.php Programmet er gratis, og har ingen prøveperiode osv. Håper at det hjalp Kommer jo ann på hvilke Specs. du har på datamaskinen :-o Brukte 10 min på å konvertere Zeitgeist, fort nok for min del. Takk. Det hjalp det ja, men programmet brukte nesten 3 timer på å konvertere en WMV fil på 560 MB. Da brukte jeg en laptop av den litt eldre sort med Intel Pentium, 1.5 GHz og 512 mb Ram (vet ikke hva som har noe å si). Så lurer jo litt på den PC-en din da, som tar en film på 10 min Prøvde å ta den på høy prioritering, men da hang jo det som var av nettlesere og kabaler :S Kan godt hende det er noe jeg gjør feil. Er som dere sikkert skjønner, ikke noe ekspert på pc. Men lærer litt her og der da Edit: Skjulte quoten. Ble så utrolig mye og rotete Edit 2 : Når den var ferdig med å konvertere brant jeg meg på laptopen Er det noe alvorlig gærnt da? Endret 24. mars 2008 av mhm. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Er det mulig å overføre fra programmet til PS3'en? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 For Mac brukere så er VisualHub et skikkelig bra program for konvertering, både til PSP og PS3. Enkelt å legge på subs og bruke andre opsjoner. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 For Mac brukere så er VisualHub et skikkelig bra program for konvertering, både til PSP og PS3. Enkelt å legge på subs og bruke andre opsjoner. Ønsker meg mac, men er så dyrt :S Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 For Mac brukere så er VisualHub et skikkelig bra program for konvertering, både til PSP og PS3. Enkelt å legge på subs og bruke andre opsjoner. bruker iSquint jeg. macbooken bråker som et fly mens den konverterer, men roer seg fort ned. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg bruker PS3 Video 9. Enkelt og raskt program som konverterer til Mp4. PS3 Video 9 is a free video conversion application developed by Red Kawa. It allows you to convert your computer video files (like avi, divx, mpeg, etc.) into the specific video formats that are playable on the PlayStation 3. Her har du en link: http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3...nload/index.php Programmet er gratis, og har ingen prøveperiode osv. Håper at det hjalp Kommer jo ann på hvilke Specs. du har på datamaskinen :-o Brukte 10 min på å konvertere Zeitgeist, fort nok for min del. Takk. Det hjalp det ja, men programmet brukte nesten 3 timer på å konvertere en WMV fil på 560 MB. Da brukte jeg en laptop av den litt eldre sort med Intel Pentium, 1.5 GHz og 512 mb Ram (vet ikke hva som har noe å si). Så lurer jo litt på den PC-en din da, som tar en film på 10 min Prøvde å ta den på høy prioritering, men da hang jo det som var av nettlesere og kabaler :S Kan godt hende det er noe jeg gjør feil. Er som dere sikkert skjønner, ikke noe ekspert på pc. Men lærer litt her og der da Edit: Skjulte quoten. Ble så utrolig mye og rotete Edit 2 : Når den var ferdig med å konvertere brant jeg meg på laptopen Er det noe alvorlig gærnt da? Når en konverterer videofiler, vil CPU'en i datamaskinen brukes maks. Gjøres dette i en lengre periode kan datamaskinen bli varm. Sålenge den er laget godt nok slik at den takler det (noe de fleste SKAL være) er det ikke noe krise (bare ikke ha den i fanget ). Videokonvertering er også veldig avhengig av rask prosessor for å gå raskt, derfor er det nok derfor det er såpass stor forskjell på hvor lang tid det tar å konvertere. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ah, så utruleg herleg å ha eit ordentleg mediacenter. Ingen konvertering, ingen hor. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Ah, så utruleg herleg å ha eit ordentleg mediacenter. Ingen konvertering, ingen hor. Snakker om den popcorn greia di nå? Hadde vært kos å slippe konvertering, men nå som jeg begynner å komme inn i rutinene er det ikke noe problem. Uansett sykt mye mer proft å ha alle filmer og serier på eksterndisken og se dem rett fra konsollen, enn å begynne å styre med å koble pc-en til TV-en og styre i windows for å starte en film. Endret 26. mars 2008 av qweac Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Å spille av filer over nettverket med streaming og transcoding kan en like greit gjøre på en PS3 som på andre bokser. Intill en av "nextgen"-onsollene blir like bra som mediacenter var på xbox (bla støtte for smb browsing/"streaming" av "alle" formater), så er det faktisk ingen som er fullgode i mine øyne. Den gamle xboxen har blitt kastet ut pga av for dårlig bildeoverføring fra boksen, og for dårlig avspilling av HD-formater. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ah, så utruleg herleg å ha eit ordentleg mediacenter. Ingen konvertering, ingen hor. Snakker om den popcorn greia di nå? Hadde vært kos å slippe konvertering, men nå som jeg begynner å komme inn i rutinene er det ikke noe problem. Uansett sykt mye mer proft å ha alle filmer og serier på eksterndisken og se dem rett fra konsollen, enn å begynne å styre med å koble pc-en til TV-en og styre i windows for å starte en film. Jau, det gjer eg. Hehe. Har hatt min eigen no sidan rett før påske. Heilt fantastisk sak! :-) Å spille av filer over nettverket med streaming og transcoding kan en like greit gjøre på en PS3 som på andre bokser. Intill en av "nextgen"-onsollene blir like bra som mediacenter var på xbox (bla støtte for smb browsing/"streaming" av "alle" formater), så er det faktisk ingen som er fullgode i mine øyne. Den gamle xboxen har blitt kastet ut pga av for dårlig bildeoverføring fra boksen, og for dårlig avspilling av HD-formater. Det same meiner eg. Så lenge dei ikkje kan streame rett frå ei ekstern kjelde som f.eks SMB/NFS/HTTP m.m, og i tillegg ikkje kan ta -alle- format er dei ikkje fullgode. Difor vil eg anbefala deg å ta ein litan kikk på PCH A-100. Liten kjekk sak som streamer alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå