pleiadene Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 skal kjøpe meg telekonverter til min bigma,og vet ikke om jeg skal gå for 1,4 ganger eller 2 ganger,hva anbefaler dere?og hvorfor.trenger ikke komentarer om at jeg ikke trenger teleconverter:) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 skal kjøpe meg telekonverter til min bigma,og vet ikke om jeg skal gå for 1,4 ganger eller 2 ganger,hva anbefaler dere?og hvorfor.trenger ikke komentarer om at jeg ikke trenger teleconverter:)Det er svært få objektiver, uansett merke, som klarer 2x konverter uten betydelig kvalitetsforringelse, så svaret er ganske entydig 1.4x med mindre du _trenger_, og virkelig *_*trenger*_* 2x-konverter... Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 skal kjøpe meg telekonverter til min bigma,og vet ikke om jeg skal gå for 1,4 ganger eller 2 ganger,hva anbefaler dere?og hvorfor.trenger ikke komentarer om at jeg ikke trenger teleconverter:) Bigmaen er ikkje akkurat av dei mest lyssterkte objektiva, så 1.4x er vel kanskje maks av det som gir nok lys til at AF virker, kanskje den og blir eit problem. Ta ein kikk på Sigma sine heimesider, der er det nok anbefalingar.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Bigma er et såpasse ekstremt objektiv i utgangspunkitet at jeg blir svært overasket om ikke en telekonverter på det vil gjøre bildekvaliteten uakseptabel imho. I alle fall en 2x konverter, men sannsynligvis også en 1.4x. Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ifølge Sigma sin heimeside er det ikkje så store forhåpningar, men det er med Sigma sine orginale konvertere.. http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_tele.asp#nikon Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hei. Jeg har brukt Bigma med Kenko Digital teleconverter 1.4X. Og det fungerte helt ok under gode lysforhold. Hold deg langt unna 2X teleconverter til Bigma pga lysstyrken og bildekvalitetstapet. Endret 23. mars 2008 av pjolter78 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Selv om jeg ikke har Bigma, så har jeg eksperimentert en del med 2x og lange brennvidder. I de aller fleste tilfeller får du bedre resultat med 1,4x og litt cropping. Dette forutsetter at kamera har bedre oppløsning enn objektivet. Jeg ser du har D300 så da bør du tilfredsstille det kravet med god margin. Så god margin, at jeg egentlig vil tro du vil få best resultat uten konverter i det hele tatt. Spesielt når du arbeider under marginale lysforhold. (Men dette siste var du ikke interesert i å høre ) MaritimTim Endret 23. mars 2008 av fototim Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Prøvde faktisk en Bigma (Sigma 50-500) med 2x konverter på jobben i dag - på et 400D. Ingen autofokus (haha), men enormt rått med 1000mm brennvidde. Anyway, hva trenger man det til, med den bildekvaliteten man får? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå