jonnypuma Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har kjøpt en belkin (igjen) på Elkj. Denne https://prisguiden.no/product.php?productId=80717 Har ikke de store kunnskapene om nettverk,men selgeren annbefalte og sette den opp som Access Point ,siden jeg har nexgentel.Argumentet var at modemet fra Nex har en tendens til og krangle med ruterne. Så spørsmålet,åssen ip er det jeg skal legge inn.Håper noen vet hva jeg mener.(Han anbefalte ikke D-link sine produkter siden jeg har Nexg som internettlevrandør) Takk for svar.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det var da utrolig at han kunne si at NGT og D-link ikke går sammen... Du setter den opp som aksesspunkt ved å sette statisk ipadresse på router i samme range som routermodemet bruker. (F.eks 10.0.0.2). Slå så av DHCP (LAN) og koble kabel fra NGT modem til en av lanportene på routeren. Lenke til kommentar
jonnypuma Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Ikke som dynamisk Må ta dette til step by step seru,men er det ikke annbefalt og ha den som dynamisk.Den er satt opp med det nå..Noe av greia er at jeg går via Ruten til en stasjoner,med kabel,og det tråløse på Tlf og bærbar.. (har en 20 mbit linje) Endret 23. mars 2008 av jonnypuma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ikke som dynamisk Må ta dette til step by step seru,men er det ikke annbefalt og ha den som dynamisk.Den er satt opp med det nå..Noe av greia er at jeg går via Ruten til en stasjoner,med kabel,og det tråløse på Tlf og bærbar..(har en 20 mbit linje) Poenget er at NGT-routeren skal dele ut ipadresser og Belkin brukes som switch og trådløst aksesspunkt.Skal du gjøre det enklere enn forklart i min forrige post, så setter du opp trådløs ID og kryptering først. Deretter slår du av DHCP (LAN). Så kobler du kabelen fra lan til lan på de to routerne. Da vil som sagt ipadressene bli delt ut av NGT-routeren (dynamisk)til hele nettverket ditt med 10.0.0.xxx adresser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå