spett Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Har to maskiner med XP pro koblet til en 3Com Router via wlan (54MBit). Men når jeg prøver å kopiere mellom maskinene oppnår jeg bare hastigheter opp mot 7-8MBit(målt med DU Meter). Noen tips og triks for å oppnå bedre hastigheter? Endret 23. mars 2008 av zanor Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Teoretisk ytelse = 54mb Faktisk ytelse ca. 27mb To klienter som deler 27 = ca. 13,5mb I tillegg får du masse tap på grunn av kolisjoner, og windows fildeling er ikke kjent for å være effektiv, så den reelle hastigheten blir nok ned mot det du opplever. EDIT: lit trøtt første gang jeg skrev posten...... Endret 27. mars 2008 av Big_JJ Lenke til kommentar
H80 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Det beste tipset er å bruke kabel. Man skulle ikke tro det var så stor forskjell på "54 Mbps" trådløst og 100 Mbps kablet nettverk, men i praksis er sistnevnte 10 ganger raskere og mye mer stabilt. Endret 23. mars 2008 av H80 Lenke til kommentar
spett Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Teoretisk ytelse = 25mbFaktisk ytelse ca. 12,5mb To klienter som deler 12,5 = ca. 6,25 Mao du får det du normalt skal ha. Dette er ulempen med å kopiere filer fra en trådløs klient til en annen. Begge deler den samme båndbreden, og det går bare halvparten så fort eller mindre. (Kolisjoner osv.) Okey, så de 54mbit til router'n blir fordelt på alle klientene? Blir det ikke feil å dele 12,5 igjen? Når du har satt 25mbit til teoretisk? Det beste tipset er å bruke kabel. Man skulle ikke tro det var så stor forskjell på "54 Mbps" trådløst og 100 Mbps kablet nettverk, men i praksis er sistnevnte 10 ganger raskere og mye mer stabilt. Ja det er vel det. Får se å få lagt opp no tper rundtom da... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Okey, så de 54mbit til router'n blir fordelt på alle klientene? Blir det ikke feil å dele 12,5 igjen? Når du har satt 25mbit til teoretisk? Var lit sløv da jeg skrev den forrige posten min. Er oppdatert nå, og skal være lit mere riktig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå