Viking45 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei alle sammen.. Håper på litt hjelp her, finner ikke noe om det på nettet. Sit-rep: Maskinen min tryna i påsken, så jeg tok en recovery. Det gikk så knirkefritt det kunne gå, men et problem.. Jeg er så "smart" at jeg krypterer tekst filer som jeg ikke ønsker at andre skal lese.. Disse får jeg nå ikke tilgang til lenger. Virker som Windows ikke skjønner at admin kontoen har tilgang av en eller annen grunn. Feilmeldingen er: Ingen tilgang. Rett og slett. OS: Windows XP (Media Center edition) Så hvis noen vet om noe lurt, setter jeg stor pris på det! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hvilket program brukte du til og kryptere? Installere det og åpne kryptere filer igjen skal gå. Logg det på som admin i sikkehetmodus kan du prøve. Endret 23. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hvis du brukte windows sin innebygde krypteringsfunksjon så er du "proper fucked". Det KAN være mulig å få tilbake men det innebærer uthenting av diverse filer fra den gamle installasjonen. Har du allerede reinstallert windows er disse mest sansynlig overskrevet. Lenke til kommentar
Viking45 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Brukte EFS ja (Windows` egne). Har fått litt mer info, ser ut til at for å åpne en fil som en kryptert med EFS, så må man ha den samme sertifikasjonen som man hadde når man laget den.. Og den er unik. Ser veldig ut som jeg er rumpekjørt, hvis ingen vet om noen måte å cracke på? Brute force saker eller noe? Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå