Gjest medlem-82119 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) La inn siste versjon av comodo firewall, 3.0.20.320, og når maskinen booter nå så får man melding om access denied på filene nvmctray.dll og nvcpl.dll. Etter å ha startet opp får man access denied på shell32 hvis man f.eks høyreklikker for å velge egenskaper for å forandre bakgrunn, skjermsparer osv. Antar flere dll`er blir sperret. Slår jeg av defense + så virker alt som det skal så det er definitivt defense + som er synderen her... Har googlet litt og sett at flere opplever det samme. Noen som har en kjapp løsning på dette, regner med man må sette disse filene til trusted ett eller annet sted. Endret 23. mars 2008 av medlem-82119 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 http://forums.comodo.com/bug_reports/nvidi....html;msg132506 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har sett på det forumet via linken du gav, men det løste ikke noe. Har kontakt med support på comodo som har foreslått ulike løsninger uten hell. Eneste muligheten har vært å slå av defence+ inntil det er fikset. Trodde man enkelt kunne se hva som var forandret siden forrige versjon og deretter spore problemet ut fra det, men det er visst ikke så enkelt. Jeg registrerer at de ulike versjonene av comodo har startet i ulik rekkefølge i forhold til de andre programmene. I de første versjonene kunne man sette at comodo skulle starte først, men det kan man ikke nå. I praksis har comodo ofte startet sist. Så det ble skrevet endel om at oppstartsrekkefølgen kunne være problemet, men har ikke lyst til å legge inn enda ett program som skal styre rekkefølgen på de andre. Litt redd for å klusse ting til. Jeg synes også det er rart at antivirus, antispam, antispyware osv programmer som i teorien burde påvirket maskinen mer starter uten problem, mens ett kontrollpanel til nvidia og system32.dll ikke starter. Det er 1000 innstillinger i brannmuren, så jeg antar at man må huke av noe eller huke på noe, men jeg vet ikke hva og vil ikke gjøre det i blinde uten å vite hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Fått fikset det nå. Fikk masse raske svar fra comodo om hva jeg skulle gjøre, men ingenting fungerte. Avinnstallerte comodo helt, fjernet folder og filer etterlatt, fjernet oppføring i registeret, slettet gjenopprettingspunkter..kort sagt: startet fra scratch. Innstallerte så brannmuren påny, og da funket alt som det skulle. Er vel bare enda en av de uendelig mange ulogiske ting som bare er som de er i pc-verdenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå