Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Jeg var på vors i helgen, hos en venninde av dama mi. Vorset var over og vi (alle som var på vorset) drar videre til en fest et stykke unna. Jeg var bedt av en av de som arrangerte det, fetter av "huseier". Når jeg kommer dit går jeg inn og opp en trapp for å følge kjæresten min på do, og jeg hører navnet mitt bak meg. Jeg snur meg, hilser, og går videre oppover. Da jeg er halvveis opp trappa er det noen som tar tak i meg og river meg ned trappa baklengs, og ber meg bli med ut. Jeg er jo ikke ute etter bråk, og jeg vet jo godt hvem personen er, så jeg blir med ut. Jeg blir dyttet ut døra og han begynner å rope. Spør om jeg er bedt osv, og før jeg får svart dytter han meg og ber meg hente skoe mine. Jeg er som sagt ikke ute etter bråk så jeg henter skoa mine og er på vei ut igjen. Da dytter han til meg så jeg nesten detter, miseter posen jeg bærer på, og innholdet blir mer eller mindre knust. Jeg går videre for å kommer meg unna, og idet jeg har kommet et stykke kommer han løpende etter meg, tar takk i meg og spør hvorfor jeg knuste flaska. Jeg prøver å si at jeg ikke har gjort noe, men da tar han kveletak på meg, slår meg en gang i ansiktet og spør igjen. Han fortsetter med kveletak, trusler osv, jeg kommer meg unna og stikker. Spørsmålet: Har jeg noe grunnlag for å anmelde ham? Jeg fikk jo ikke noe skader, men jeg vil jo snakke med politiet om saken. Uprovosert fysisk angrep kan jo ikke være lov, selvom det ikke er av grov art? Endret 4. mai 2008 av Leeroymonster 1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) var det huseier som angrep deg? har du noen vitner? høres ut som om du KAN anmelde, men det har lite for seg, du må bruke mye tid sammen med en gjeng serdeles utrivlige og uvillige mennesker, som til syvende og sist ikke kommer til å gjøre en damn shit for å hjelpe deg Endret 23. mars 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 var det huseier som angrep deg?har du noen vitner? høres ut som om du KAN anmelde, men det har lite for seg, du må bruke mye tid sammen med en gjeng serdeles utrivlige og uvillige mennesker, som til syvende og sist ikke kommer til å gjøre en damn shit for å hjelpe deg Det var ikke huseier, men typen til en venninde av huseier. Selve utkastelsen var det jo et utall vitner til, men det som skjedde ute er det bare ett vitne til, og det var kjæresten min som kom løpende etter. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) da er det nok muligheter, men var jeg deg hadde jeg ikke giddet, se men første post Endret 23. mars 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Bra at du gir et objektiv svar, SirAmp! Er ikke sikkert at politiet hos han er like medgjørlig som de hos deg. Anmeld han, det hadde jeg gjort. Det er en fin måte å si ifra på at han ikke kan holde på slik. Helt på tryneidiotisk oppførsel >< Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) kansje ikke, men jeg har vært i kontakt med dem ifbm. flere forskjellige saker, på flere forskjellige steder. og historien er den samme hver gang. både som fornermede og som vitne føler jeg at jeg har fått en behandling som er langt fra å holde mål Endret 23. mars 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hva jeg hadde ønsket og gjort : Ventet på personen en mørk og kald natt utenfor huset han bor , sprayet han med pepperspray og banket fyren så jævlig at han hadde mistet lysten på være tøffing de neste 5 årene Iført finlandsmaske og svarte klær Ninja Style ! Hva jeg mest sannsynlig hadde gjort : Anmeldt fyren , fått dama til og vitne om hendelsen og prøvd den lovlydige veien Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 da er det nok muligheter, men var jeg deg hadde jeg ikke giddet, se men første post Jeg ser jo poenget ditt SirAmp, har jo vært innvolvert i politisaker før som aldri har kommet noen vei, for så å bli henlagt. Men jeg håper at jeg ved en anmeldelse kan få muligheten senere til å bli tatt på alvor hvis denne personen skulle oppsøke meg, og jeg blir nødt til å ringe 112. Men er jo også enig med J@cob, han må jo få vite at sånn oppførsel ikke er akseptabel. At han ikke bare kan ture på som han selv vil. Er også bekymret for en annen ting. Vennegjengen vet jo om det her, og det er jo fare for at noen av de mer tvilsomme vennene mine tar denne saken i egne hender. Detter er jo noe jeg tar avstand fra, men kan det likevel slå tilbake på meg som person i en eventuel politisak? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Vennegjengen vet jo om det her, og det er jo fare for at noen av de mer tvilsomme vennene mine tar denne saken i egne hender. Detter er jo noe jeg tar avstand fra, men kan det likevel slå tilbake på meg som person i en eventuel politisak? Ja! helt klart, blir veldig vanskelig for deg å bevise at du ikke har noe med det å gjøre Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Skjønner jo at et hevnoppgjør stiller meg i et dårlig lys hos politiet, men de må da vite hvordan ungdommer er? At de gjør det de vil uansett hva de det gjelder sier? Endret 23. mars 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Tja, personlig har eg vært oppi lignende saker selv. Problemet med situasjonen er alltid at det er alkohol med i bildet og venners venner som vitner. Med andre ord er personen(e) som provoserer påvirket av alkohol og/eller stoffer som gjør at det nytter lite å ta opp kampen/diskusjonen dagen etterpå. I tillegg er det vanskelig å få frem troverdige vitner, om noen i det hele tatt tør å stå frem som vitne. Og man er som oftes påvirket selv. Dersom man ønsker å bli ferdig med saken er det best å gjøre det der og da. Men det avhenger litt av sted, tid og hvem det er som provoserer. Årsaken til slike "hendelser" mener eg som regel kommer av en av fire ting. Provokasjon, misforståelse, egotripp eller krangel om dame. Den utløsende faktor er som regel mangel på grenser som en følge av alkoholinntak. Med andre ord er det alltid en stor risiko å ta feil vurdering. Man bør kjenne seg selv. For å finne en løsning må man kjapt vurdere årsak og mulig løsning. Eg ville aldri ha provosert frem dette hos noen, så som regel gjenstår det bare tre årsaker. Dersom eg mistenker at personen er helt ut av kontroll viker eg ALLTID unna. Personer som mangler grenser og er høye på stoff kan fort rasjonalisere seg til å drepe(eller forsøke) noen over små ting. Dette også dersom det er hos en bekjent av en kamerat eller lignende da det kan være vanskelig å vite hvor mange kamerater vedkommende har og hvor mange kamerater du har der til å støtte deg. Er det for eks tre kamerater av han som også går etter deg har du et problem. Er eg derimot hos en kamerat er det sjeldent noe problem, da det er den som bor der sitt problem at det er en gjest som lager kvalm. Og er det en kamerat eg er hos så har man støtte. Eg hjelper gjerne til med å kaste personen ut, men eg gjør det ikke alene. I din situasjon ville eg nok endt opp med å stikke derifra selv. Men ikke uten å ha gitt beskjed til kameratene eg kom med om at eg dro pga en drittsekk som lagde bråk, først og fremst for å gjøre de oppmerksom på hva personen driver med, men også for å ha "vitner" ved en senere annledning om at en person var ute etter deg og at du gikk derifra uten å lage mer bråk. Dette blir som regel også satt pris på av vedkommende du er hos og vil gjøre det kjekkere å være der neste gang du er der. Mao du har mer tillit fra de fleste. Hele tiden ville eg ha ignorert vedkommende, sagt i fra, kanskje pekt ut vedkommende, tatt tingene mine, evnt dama mi, og gått derifra, helst i en bil/taxi. Men hva skal du gjøre nå? Vanskelig å si i grunn. Dersom du mistenker dette var en engangshendelse ville eg mest sannsynlig ikke tatt meg bryet ved å annmelde det. Det vil nok bli henlagt. Dersom du har truffet personen før, og vet du kommer til å treffe vedkommende igjen ville eg kanskje vurdert en annmeldelse. Dersom du vet denne personen er at den typen som gjør slike ting på fester ville eg definitivt annmeldt det. Dersom du derimot nå har fått skader som en følge av hendelsen ville eg også annmeldt det, tatt en tur til legen og tatt bilder av evnt synlige skader. Lykke til Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg må spøre : Hvorfor tok du virkelig ikke igjen? han slo jo til og med først. Skal ikke mer til enn ett spark i skrittet og to slag på nesa.. Og ett i magen når han ligger da, det er jo grunnregelen. Anmeld det, om det ikke går, så har du i alle fall prøvd. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Blind vold bør anmeldes. Har du vitner? 1 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 En annen ting er at jo flere anmeldelser han får, desto lettere blir det for politiet å ta han ved en senere hendelse! 1 Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg må spøre : Hvorfor tok du virkelig ikke igjen? han slo jo til og med først. Skal ikke mer til enn ett spark i skrittet og to slag på nesa.. Og ett i magen når han ligger da, det er jo grunnregelen. Anmeld det, om det ikke går, så har du i alle fall prøvd. Problemet var jo da at dette her er en gammel bolegutt. Ca. 5 ganger min egen spinkle bredde. Er forsåvidt ening med J@cob, det kan være at en anmeldelse kan hjelpe andre ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Vennegjengen vet jo om det her, og det er jo fare for at noen av de mer tvilsomme vennene mine tar denne saken i egne hender. Detter er jo noe jeg tar avstand fra, men kan det likevel slå tilbake på meg som person i en eventuel politisak? Ja! helt klart, blir veldig vanskelig for deg å bevise at du ikke har noe med det å gjøre Heldigvis er det politiet som har bevisbyrden. Hvis kameratene dine tar hevn uten at du er innblandet, har du ingenting å bekymre deg for. Det er jo bare å anmelde forholdet hvis du selv føler det er riktig. Hvordan politiet håndterer saken kan du gjøre fint lite med uansett. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Enig! Politiet burde håndtere saken utifra bevis og vitner, ikke egne grunnløse konklusjoner. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Heldigvis er det politiet som har bevisbyrden. Hvis kameratene dine tar hevn uten at du er innblandet, har du ingenting å bekymre deg for. Enig! Politiet burde håndtere saken utifra bevis og vitner, ikke egne grunnløse konklusjoner. Hadde det enda bare vært sånn i praksis Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Så sant, så sant SirAmp. Teori og praksis; uforenerlig. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 politiet har ikke tid og resurser til å etterforske de som ble skikkelig mishandla engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå