Annalfabet Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hei! Skal om ikke lenge kjøpe meg en bærbar pc som jeg skal bruke i skolesammenheng, men vet ikke hvilken type som egner seg. Dette er kravene mine: Liten (rundt 14") Grei lagringsplass (over 160GB++ er flott) Helst 2GB ram, 1gb går. God prosessor, gjerne med 45nm-teknologi(tror jeg), da batteritid er viktig. Har lest litt på forumet, men er ikke sikker på om det er riktig det jeg skriver. Den skal ha et godt design og gjerne være hvit. DVD-brenner. Mulighet for å koble seg til trådløst nettverk. 2 USB-porter minst, og gjerne firewire. Gjerne webcamera, men ikke noe jeg må ha. Godt batteri. Operativsystemet burde helst være Win XP, men jeg er åpen for å prøve noe nytt. F eks Ubuntu. Hvis det er noe jeg har glemt å skrive som dere ønsker å vite, si ifra så vil jeg legge det til så fort som mulig. Edit: 10 000kr burde vel holde for en skolePC, men om du får til noe billigere er jo det bedre. Endret 23. mars 2008 av Annalfabet Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Multicom har vel hvit 12" og 14" hvis jeg husker rett, og kan konfigureres slik du vil ha den.. Mvh Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Apple MacBook like under 10k..? hvis design teller Mvh Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Design her er ikke det viktigste. Fargen er ingen avgjørende faktor, men hadde vært gøy med noe 'annet' om dere forstår. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Du kan jo ta en titt på disse: Acer Aspire 5920G T5550 Acer Aspire 5920G T7500 Hvis de er for store kan du se på disse kanskje: Acer Aspire 2920Z T7500 De er hvite og, i hvert fall på innsiden Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Dell XPS 1330 Leveres med vista, men XP funker 100% på'n Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Acer Aspire 5920G T7500Acer Aspire 2920Z T7500 Likte disse to veldig godt, men den første er kanskje litt for stor. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Glemte at de PC'ene hadde Vista... Vet ikke om du får dem med XP. Lenke til kommentar
aara Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Glemte at de PC'ene hadde Vista... Vet ikke om du får dem med XP. Hei! Har hørt at det kan være et problem å legge inn xp på acer aspire maskinene på grunn av at det finnes ikke drivere for xp i dem. Da må man i så fall rundt på nettet å finne de selv da det ikke er support fra acer på akkurat dette. Legger til at dette er noe jeg kun har hørt, men burde i så fall sjekkes nærmere opp om man vurderer er acer aspire og vil bruke xp. aara Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Er en god del modeller til Acer som de ikke har drivere til. Om du skal ha XP på den, så finner du ut hvilke komponenter som er i PCen også finner du XP driver på hver enkelts hjemme side til produsenten. Dette må gjøres mens Vista er innstalert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå