Gå til innhold

vilket relee skal jeg ha?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en k8055 som er et kort der man via usb styrer diverse elektronik. Det finnes to analoge utganger på k8055 som max gir 5 volt men også 8 digitale.

 

Fra manualen:

8 Digital open collector output switches (max 50V/100mA).

 

Jeg har skrevet et program til denne og planen er å koble den til min trådlöse router (med Linux openwrt) og sette den i bilen. Routeren fungerer på 12 Volts bilbatteri og når alt fungerer skal jeg kunne via trådlöst nettverk gjennom routeren og k8055en, styre diverse dupeditter i bilen.

 

For å gjöre dette trenger jeg et relee som kan styres via de digitale utgangene i k8055 og som tåler 12 Volts batteriström.

 

På et annet forum fikk jeg dette svaret:

 

About the relay: Suitable coil voltage is 12V in this case. The coil current must be less than 100mA (coil resistance over 120 ohms).

See the connection diagram on page 22 of the manual.

It is important that the battery +pole is connected to the CLAMP terminal of the K8055 and the relay is connected between the CLAMP terminal and digital output.

 

Kan noen hjelpe meg med å finne et relee for eksempel på http://www.elfa.se/no/index1.html som motsvarer dette. Jeg har ingen större kunnskap om elektronik, bare lysten til å läre, så litt hjelp hadde värt bra....

 

mvh knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan nok bruke art.nr: 37-034-02 hos elfa. Den har spoleresistans på 225 ohm og er på 12v

 

:cool:

 

 

Det hadde passet fint, men ser ut som det er utgått fra lager.

Men de har jo mange andre som passer, de fleste har en effekt på spolen som er mindre enn det du kan drive.

Vet ikke hvor store strømmer du skal styre evt?

 

Kan jo også bruke dette hos Clas Ohlson hvis du har den butikken i nærheten.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

takk for alle svar.

 

Jeg skal kjöpe det du anbefaler nettulf. Et sted må jeg jo starte. Kommer sikkert tilbake med fler spörsmål når jeg har koblet greiene... Signalet fra k8055 er jo bare et digitalt signal mens jeg i bilen tenker styre for eksempel 12 volts lamper. Ingen större strömforbrukere så vidt jeg vet.

 

knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...