GNUfan Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Heihei!! Lasta ned kernel 2.5.63 her i går, for å se hva vi har å vente oss i 2.6. By the way, de hackerne har jobba ser jeg.... Deilig qt-basert config-grensesnitt... Men til saken: Jeg bruker isolinux(syslinux for CD-er) som bootloader, LILO/GRUB er uaktuelt. Problemet er at den ikke vil mounte root-filsystemet(ext3). Hadde root=/dev/hdb6 i append'en, som jeg også har på 2.4-kernelen. Men den vil ikke mounte den! Har lagt inn støtte for ext2/3, ATA, mitt chipset og alt som trengst, men den vil ikke mounte root. Har også prøvd med root=/dev/hdb(alt fra 1 til 10). Ingenting funka. Noen kernel-guruer som gidder å hjelpe meg? Lenke til kommentar
termos Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har du støtte for filsystemet som root partisjonen bruker? Du må heller ikke kompilere det som modul, av den sak at da må du laste modulen som ligger på filsystemet som du ikke har støtte for. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Har du støtte for filsystemet som root partisjonen bruker?Du må heller ikke kompilere det som modul, av den sak at da må du laste modulen som ligger på filsystemet som du ikke har støtte for. Joda, det er ext3-filsystem, kompilert inn i kjerna... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Funnet ut litt mer, (tråden er gammel, men fortsatt samme problem), og det viser seg at betakjernen bare finner hdb1. Etter at jeg fant ut det kompilerte jeg inn støtte for partition types -> PC BIOS Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Funnet ut litt mer, (tråden er gammel, men fortsatt samme problem), og det viser seg at betakjernen bare finner hdb1. Etter at jeg fant ut det kompilerte jeg inn støtte for partition types -> PC BIOS ehh.. hvordan kan den finne bare hdb1 når du ikke booter på den da?? lære deg å oppdatere lilo eller grub eller.no som du liker å bruke.. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hirr hadde sånn drittproblem da harddisken i laptopen gikk til helvete. Invalid argument elns. 2.5 er jo experimental og hvis du fjerna failsafe kan du jo takke deg selv Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg booter fra CD med isolinux. Med vanlig kjerne finner den alle partisjoner på hdb. Men på betakjernen kommer bare hdb1 opp. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Jeg har nå rapportert den som en bug i bugzillaen til kernel.org. Jeg har også fått svar, fra Andries Brouwer, som gav meg denne patchen, så nå virker alt fint Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 jeg hadde samme prob hos meg.. gikk gjennom litt valg i menuconfig og fant ut av jeg ikke hadde aktivert ramdisk support.. jeg kjører 2.4.21-rc1. Måtte benytte denne kjernen for å få bra Nforce2-support til min redhat 9 installasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå