bo1e Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hvorfor får jeg ikke tak i nettstedet www.startlogic.com med adsl fra nextgentel, mens den funker fint med adsl fra telenor? Denne adressen sluttet å funke helt uten videre for noen uker siden. Har prøvd å nå den på mange forskjellige steder med nextgentel-linje og det funker ikke. Med telenor-linje funker det altså fint. Hva er forklaringen og hvordan kan det fikses? Endret 23. mars 2008 av bo1e Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Prøv å kjør en nslookup mot domenet og se hva som skjer. Sannsynligvis er det enten feil på den DNSen fdu bruker eller en feil i routing hos NetCom. Hvis nslookup gir deg riktig IP så ville jeg ha kontaktet NetCom sin kundeservice og fått dem til å sjekke sin routing. Her er forresten output fra en nslookup her jeg sitter: jevel@xubuntuX40:~$ nslookup www.startlogic.com Server: 81.167.36.3 Address: 81.167.36.3#53 Non-authoritative answer: Name: www.startlogic.com Address: 207.148.228.20 -KJ Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 %nslookup www.startlogic.com ;; connection timed out; no servers could be reached Det er med nextgentel sine dnser. Har prøvd med opendns også, men får ikke kontakt da heller. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 2cm ned på forumet har du følgende tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=926835 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ah.. det var omtrent som jeg trodde da. Kanskje åpne øynene litt mer neste gang Har brukt embedproxies.com for å hjelpe på problemet, men det er en veldig halvveis løsning. Håper det løser seg snarest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå