Ustedalen Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Knut Jeg var ute en tur å kjørte da jeg så denne fyren stelle seg til utenfor en lokal kro og tenne seg en røyk. Med en gang jeg kjørte forbi så jeg at han burde jeg tatt ett bilde av, så jeg parkerte bilen litt lenger borte og gikk med forsiktige skritt bort til denne helt fremmede personen. Når jeg nærmet meg bestemte jeg meg for å gå inn fra siden slik at jeg ikke skremte han, noe som ikke fungerte siden han ble totalt overrasket når jeg sto fremfor han og begynte å snakke til han. Han fortalte meg at han het Knut, men ikke så veldig mye mer. Jeg tok et bilde av han, og ønsket han en fin dag videre. To minutter etter, når jeg gikk forbi samme sted igjen, var han borte. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Et skikkelig bra og spennende bilde! Eneste jeg tenker på kunne vært annerledes er at det ene brilleglasset blir litt mørkt i forhold til det andre. Men ellers et strålende portrett! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Der var du tilbake igjen, og denne gang med et artig portrett. Det eneste jeg lurer på er om det ikke hadde vært bedre i farger. Jeg ser liksom ingen grunn til nostalgisk og kunstnerisk s/h her. Ellers er det på den safe siden, men det er ikke nødvendigvis kritikk. Det kunne jo godt vært et candid-portrett fra meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Godt mulig det hadde passet i farger, men slik som det er nå så prøver jeg meg fram i en spesiell teknikk i Photoshop på gateportretter. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Fine kontraster. Skarpt og bra bilde. Utrolig bra fangst. Kunne vært intressant å sett det i farger, men s/h fikk som sagt frem de fine kontrastene. Kondus Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Kan tro hva han tenkte der du kom snikende med kamera og pågangsmot Et flott portrett , its different Spesielt bra at han ikke så helt "standard" mann i gata ut Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Liker uttrykket, personen og komposisjonen. Men føler at bilde for en liten glow effect fra etterbehandlingen, og lurer kanskje på om det hadde vært bedre(i mine øyne) uten den. Men det er bra noen av oss har det pågangsmotet å tørre å spør andre. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Liker uttrykket, personen og komposisjonen. Men føler at bilde for en liten glow effect fra etterbehandlingen, og lurer kanskje på om det hadde vært bedre(i mine øyne) uten den. Men det er bra noen av oss har det pågangsmotet å tørre å spør andre. Helt riktig den med den glow effekten. Tenkte jeg skulle la være å nevne den selv, men siden den allerede er nevnt kan jeg si noe rundt den. Jeg var tøff nok til å spørre fyren om et bilde, men siden han virket ganske i sin egen verden turte jeg ikke å flytte på han. For selv om du ikke ser solen, er kamera rettet rett mot den retningen solen skinner, og Knut her fikk derfor en ganske fin glorie rundt seg. Men som sagt så jobber jeg på en liten teknikk jeg fortsatt utarbeider. Når man har ingen forkunnskaper må man gjerne prøve og feile litt. Jeg tror jeg er inne på noe med denne redigeringsmetoden (som er ganske omfattende), men den er enda ikke helt perfekt. Men om jeg fortsetter, tror jeg dette kan bli riktig så bra etter en stund. Jeg skal forresten til Oslo nå til helgen, hvor jeg har planer om å ta med meg kameraet og noen småpenger, og ta noen bilder av tiggere og uteliggere (i tillegg til andre personer med et interessant og unikt ansikt) på gaten i samme type portrettstil (får de noen småkroner stiller de vel opp til hva som helst), i tillegg til å jobbe med "streetphotography". Jeg får også en ny pc på onsdag (laptop for første gang), som denne gang kan forhåpentligvis drive photoshop uten problemer (den jeg sitter på nå er jeg redd for at skal kortslutte hver gang du åpner et bilde i photoshop). Forhåpentligvis blir ting litt mer organisert der, i tillegg til at det blir enklere og raskere å jobbe med et bilde (grunnet raskere pc). Uansett, jeg gleder meg til å utvikle teknikken. Forhåpentligvis blir det etterhvert noe som blir virkelig bra, men den må som sagt jobbes litt med. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Ga han sin tillatelse til at du tok bildet og publiserte det på internett? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Ga han sin tillatelse til at du tok bildet og publiserte det på internett? Ja, det gjorde han. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Digger etterbehandlingen og ser utrolig bra ut i s/h. Man, skulle ønske jeg torde å spøøre folk ute på gata, leste en bra artikkel om en fyr som tok masse bra streetphotography. Kan se om jeg finner linken igjen. Minner veldig på denne type stil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå