Gå til innhold

Tips og idéer til podcasting

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å begynne med podcasting. Det jeg lurte på er hva man evt trenger av utstyr. Har en Macbook og da følger det med et program som heter Garageband som virker veldig greit til å lage podcastene med. Men jeg lurer på om det kan være en fordel med et enkelt mixebord med flere mikrofonuttak og slik?

Noen som har erfaring på dette området som kan komme med tips?

Endret av Raslefu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har litt lyst til å begynne med podcasting. Det jeg lurte på er hva man evt trenger av utstyr. Har en Macbook og da følger det med et program som heter Garageband som virker veldig greit til å lage podcastene med. Men jeg lurer på om det kan være en fordel med et enkelt mixebord med flere mikrofonuttak og slik?

Noen som har erfaring på dette området som kan komme med tips?

Halla=D har selv en macbook og bruker garageband til å lage podcasts sammen med noen venner :new_woot: vi har drevet på nesten et år og vi har bare brukt den innebygde mikrofonen i macen. Å bruke den innebydge mikrfonen funkerer helt greit, og du kan få ganske så bra resultater så lenge du passer på å snakke høyt og klart og ikke for langt fra mikrofonen... Det er viktig at du prøver deg fram, spill inn noen prøver og finn ut hva som funker (stemmevolum, avstand til mikrofonen, osv...) jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe en ny og bedre mic.. Det vil nok gjøre at kvaliteten hever seg et par hakk=D Lykke til med podcastingen!! Gleder meg til å høre hvordan det går=D

Sjekk ut podcasten min a=D Si hva du synes... Søk etter "radio rykkinn" på itunesstore eller KLIKK HER! Si hva du synes... :tease:

Peace out!

Lenke til kommentar

ikke no vits med mixebord i starten... du kan nemlig redigere alt sånn i GargageBand.. for du kan nemlig ha flere spor i GarageBand også=D du kan f.eks ha det slik: spor 1 til din stemme, spor 2 til musikk/jingles, spor 3 til lydeffekter... osv, osv.. du klarer deg altså med bere GarageBand i starten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...