Gå til innhold

Er det mulig å komme inn på et studie, selv om du ikke har gode nok karakterer?

taKenzZz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du 4,5 i rent karaktersnitt - eller er det snittet medregnet tilleggspoeng?

Ah det tenkte jeg ikke over, med tileggspoeng får jeg vel nok. Jeg tror jeg får til en 4,5 uten tileggspoengene. Men jeg hoppet av Kjemi 2. året, så da har jeg vel halvert tileggspoengene mine? Eller?

Lenke til kommentar
Er det tredjeklassebiologi du har? Da får du 1,5 realfagspoeng og 4 fordypningspoeng (2KJ + 3BT er ett fordypningsfag, 2SK + 3SK er ett og 2ENG + 3ENG er ett.). Er det andreklassebiologi får du 1 realfagspoeng og 2 fordypningspoeng.

Jepp, det er tredjeklassebiologi. Hvor mye får jeg da totalt av studiepoeng? Er 4 fordypningspoeng 4 studiepoeng? Helt rent fant jeg ut at jeg har 4.25 i studiepoeng uten realfag- og fordypningspoeng. Har jeg da 4.8 i snitt eller har jeg misforstått helt?

Endret av taKenzZz
Lenke til kommentar

Les søkerhåndboken for samordna opptak. Du får ingen studiepoeng. Studiepoeng er ikke det samme som konkurransepoeng/opptakspoeng. Studiepoeng får du når du har tatt et fag ved en institusjon for høyere utdanning.

4 fordypningspoeng er 4 konkurransepoeng. Du ganger karaktersnittet ditt med ti og legger til eventuelle ekstrapoeng (fordypninspoeng og realfagspoeng i ditt tilfelle). Jeg anbefaler at du spør rådgiver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...