taKenzZz Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei! Jeg har lyst å komme inn på et studie (lærerutdanning à 5 år) som krever GENS (generell studiekompetanse) og 47.5 på primær og 48.7 på ordinær. Det er 65 plasser. Hvis jeg har 4.5 i snitt, kan jeg likevel komme inn? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Sånn jeg har forstått det har du en mulighet til å komme inn på stuidet, men da kun hvis du er blandt de 65 beste søkerene. Hvis 65 mennesker som er bedre kvalifisert enn deg får de plassene. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har du 4,5 i rent karaktersnitt - eller er det snittet medregnet tilleggspoeng? Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Har du 4,5 i rent karaktersnitt - eller er det snittet medregnet tilleggspoeng? Ah det tenkte jeg ikke over, med tileggspoeng får jeg vel nok. Jeg tror jeg får til en 4,5 uten tileggspoengene. Men jeg hoppet av Kjemi 2. året, så da har jeg vel halvert tileggspoengene mine? Eller? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det kommer an på. Hvilke studieretningsfag hadde du i fjor og hvilke har du i år? Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Det kommer an på. Hvilke studieretningsfag hadde du i fjor og hvilke har du i år? Ifjor hadde jeg Kjemi, Samfunnskunnskap og Engelsk. I år har jeg Biologi, Samfunnskunnskap og Engelsk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Er det tredjeklassebiologi du har? Da får du 1,5 realfagspoeng og 4 fordypningspoeng (2KJ + 3BT er ett fordypningsfag, 2SK + 3SK er ett og 2ENG + 3ENG er ett.). Er det andreklassebiologi får du 1 realfagspoeng og 2 fordypningspoeng. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Er det tredjeklassebiologi du har? Da får du 1,5 realfagspoeng og 4 fordypningspoeng (2KJ + 3BT er ett fordypningsfag, 2SK + 3SK er ett og 2ENG + 3ENG er ett.). Er det andreklassebiologi får du 1 realfagspoeng og 2 fordypningspoeng. Jepp, det er tredjeklassebiologi. Hvor mye får jeg da totalt av studiepoeng? Er 4 fordypningspoeng 4 studiepoeng? Helt rent fant jeg ut at jeg har 4.25 i studiepoeng uten realfag- og fordypningspoeng. Har jeg da 4.8 i snitt eller har jeg misforstått helt? Endret 23. mars 2008 av taKenzZz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Les søkerhåndboken for samordna opptak. Du får ingen studiepoeng. Studiepoeng er ikke det samme som konkurransepoeng/opptakspoeng. Studiepoeng får du når du har tatt et fag ved en institusjon for høyere utdanning. 4 fordypningspoeng er 4 konkurransepoeng. Du ganger karaktersnittet ditt med ti og legger til eventuelle ekstrapoeng (fordypninspoeng og realfagspoeng i ditt tilfelle). Jeg anbefaler at du spør rådgiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå