Gå til innhold

Er det mulig å få to mastergrader ved NTNU?

taKenzZz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får ikke master i 2 fag nei men du må fordype deg i 2 fag, slik jeg har forstått det fra umb. Tittelen du får er lektor, dvs at du sparer 1 år fra gamle måten å bli lektor, som var å ta en master + 1 år med ppu.

Hei igjen. Her fant jeg det jeg leste om dette emnet:

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/22/394067.html

Har en ting til da...er det mulig å ta to studier samtidig, og få bachelor/master i begge? Og isåfall, om man tenker seg de to tidligere fagene, er dette umennesklig mye arbeid??

Beklager merkelig formulering av spørsmål, og håper dere har tid/ork til å svare:-)

Innsendt av: Lars Einar Haugen

Hei, Lars Einar.

Det er klart vi svarer.

Engelsk og historie er fag av høy kvalitet som gjerne kan kombineres. Det er fullt mulig å ta fordypning i både historie og engelsk (i underkant av 1,5 år på hvert fag i en 3-årig bachelorgrad). Du søker deg bare inn på det faget du har lyst til å studere først, du! Dersom du vil ha både historie og engelsk i en bachelorgrad, spiller det ingen rolle hvilket fag du studerer først. Med fordypning i begge fagene kvalifiserer du til master i begge. Men kanskje lurt å velge bare ett av fagene og gå videre på mastergrad med?

Les mer om studieprogrammene våre på http://mime.hf.ntnu.no/hf/adm/studier/stud.../3Studieplaner/

og studier.ntnu.no

Lykke til!

Anne Marit :-)

Dette er tatt fra et nettmøte med NTNU på dagbladets sider. For meg virker det som det er mye slit med å få lik grad i begge fagene (om det stemmer). Hjelp?

Endret av taKenzZz
Lenke til kommentar

Det hun sier at du er kvalifisert til å ta flere forskjellige typer master. Altså etter å ha tatt ett bachelor som kombinerer flere fag, f.eks du kommer inn i engelsk men du tar også endel historie, bachelorgraden din vil da bli engelsk men skal du over på master kan du søke deg over på historie.

Forståelig nå?

Lenke til kommentar
Det hun sier at du er kvalifisert til å ta flere forskjellige typer master. Altså etter å ha tatt ett bachelor som kombinerer flere fag, f.eks du kommer inn i engelsk men du tar også endel historie, bachelorgraden din vil da bli engelsk men skal du over på master kan du søke deg over på historie.

Forståelig nå?

Ja forståelig, men vil det si at med 7 år kan jeg gå ut med to Mastergrader? Siden at med fordypning i begge fagene i bachelorgraden er begge klarert for Mastergrader.

Lenke til kommentar

Ja, du trenger kanskje ikke engang 7år heller. Vet ikke hvilke retning du tenker på men f.eks ingeniørfag som jeg kjenner best er det ganske mange like fag selv om det er snakk om forskjellige retninger, slik at du kan få enkelte av fagene fra første masteren godkjent i det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...