bærta Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei, Jeg er 24 år, har gk formingsfag uten vitnemål for det året, 1/2 år gk idrettsfag, 1/2 år folkehøgskole (media) + kurs etc. Har ingen arbeidserfaring utover diverse ukes/sommerjobber. Oppfyller så vidt jeg vet ingen av kravene til å komme inn på hverken vanlig vgs eller "voksen-vgs": Ha rett til skoleplass Være født før 1978 Være flyktning Realkompetanse 23/5 regelen Lurer da på hvordan man får generell studiekompetanse? Er det mulig å ta alle privatist eksamenene? Finner ingenting om dette på nettet, kun svaret "du trenger kun 6 privatist-fag". Dette passer ikk for meg fordi jeg ikke oppfyller 23/5 regelen. Eller kansje det går an å få "restplass" på vanlig vgs? Venter spent på svar... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Du kan ta samtlige fag som privatist og lese på egen hånd. Er du er strukturert og flink klarer du det fint på 3 semester. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
bærta Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Bor i nord. Så hvor mange fag må man ta? Vanskelig å finne oversikt på nettet... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ring din nærmeste videregående skole og spør rådgiverne hva som er påkrevd for å få generell studiekompetanse. Sannsynligvis må du ta samtlige førsteklassefag, samtlige fellesfag fra andre og tredje klasse og en del fordypningsfag. Til sammen blir det rimelig mange fag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå