Foglen123 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei. Foglen123 her. Lurer på om du eller noen kan fortelle meg litt om boring. For.eks hvis jeg vil bore min kawasaski kx 85 2 ml. Hvilken ytelse for jeg av det? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Spør jo hvor mye du borer den. Jo mer, jo mer sylindervolum = Mer hester. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Er ikke alle sylindre det går an å borre sånn uten videre. Noen sylindre er bare aluminium med et tynt Nicasil-belegg. Borrer du disse så må du legge på nytt belegg, noe som må utføres på spesielle verksteder og som ofte er dyyyrt! Tror det er samme med hardchrome-sylindre. Ellers har jeg sett en del sjapper i USA som utfører dette. Borring og porting av sylindre. Største jeg har sett mulig til 85ccm er 112ccm. Tror det var en Honda CR. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ja, det avhenger av sylinderen. På f eks Aprilia RS125 selges det sylinderkit med 154ccm boring, mens på Honda NSR 125 selges det 190ccm. Jeg har hørt man ikke får Nicasil i Norge? At det MÅ sendes til utlandet. Jeg vet også at det er en del folk som borer i England. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har heller ikke hørt om noen i norge som driver med Nicasil. Cross-senteret Snellingen sender de til utlandet. Tror det var Nederland. Interresant link. (KX 85) Lenke til kommentar
Foglen123 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 OK, hvis jeg borer min kx 85.. Jeg borer den 2 ml. Hva gjør de i hestekrefter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Mener du ml eller mm? Om det er 2mm du mener så tipper jeg det blir knapt merkbart. Trolig mer lønnsomt å gå for et effektanlegg. Evt. power-reeds. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 borrer du, utvider du cc og får dermed bedre bunndrag og hester, den går ikke så voldsomt mye fortere Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ja, det avhenger av sylinderen. På f eks Aprilia RS125 selges det sylinderkit med 154ccm boring, mens på Honda NSR 125 selges det 190ccm. Jeg har hørt man ikke får Nicasil i Norge? At det MÅ sendes til utlandet. Jeg vet også at det er en del folk som borer i England. Alle sylindre går da ann å borres, men nicasil sylindre vil ikke fungere etterpå. Mange i Norge borrer også. Canada, nederland, England driver med nicasil foringer som man kan få i alle fall - eller nytt nicasil belegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå