Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Åpent forhold. Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Ser ikke poenget i og ha fucking good friends heller, skal jeg ha sex må det være mer en sex, jeg må føle noe for personen, jeg må være glad i henne, blir forbanna dødt om det bare blir sex liksom..

 

Hadde aldri klart åpent forhold selv, da jeg er veldig sjalu av meg og kunne aldri låge i senga og jukke på ei kjerring som netopp hadde fortalt at igår var hu og pula han og han og han uten at jeg kunne si noe.. Men er sikkert flott for dem som får det til og fungere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke helt sett greia med åpent forhold vs. veldig gode venner. Er det bare det at man vil ha en form for tilknytning til hverandre som får folk til å velge førstnevnte?

Virker ikke som så mange er i "åpent-forhold"-situasjonen.

 

Ville selv aldri greit det. Er altfor sjalu og eiesjuk. Liker ikke å låne bort ting...

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget i og ha fucking good friends heller, skal jeg ha sex må det være mer en sex, jeg må føle noe for personen, jeg må være glad i henne, blir forbanna dødt om det bare blir sex liksom..

 

Hadde aldri klart åpent forhold selv, da jeg er veldig sjalu av meg og kunne aldri låge i senga og jukke på ei kjerring som netopp hadde fortalt at igår var hu og pula han og han og han uten at jeg kunne si noe.. Men er sikkert flott for dem som får det til og fungere..

 

Så du ville ikke pult Elisha Cuthbert dersom sjangse lot seg by?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Guest_Hilde_*
Åpent forhold er helt greit!

Jeg kan ikke svare på spørsmålene, men har noen andre. Har selv opplevd å bli smittet av klamydia som mannen min fikk fra å ha sex med andre. Det var ikke bra for forholdet vårt. Selv om et par klarer å ikke være sjalu når sex med andre partnere er greit, kan det lett dukke opp komplikasjoner. Det må kreve veldig voksne og gjennomtenkte mennesker, selv om jeg fortsatt har mange spørsmål. Hva om paret har barn? Skal barna vite om at foreldrene har andre sex-partnere - når de blir store nok til det? Kan et forhold i det lange løp komme styrket ut av frihet til å ha andre sex-partnere?

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er slitsomt nok å holde på med et kvinnfolk, ikke pokkern om jeg hadde orket å "sjonglert" med to nei

Altfor dyrt er det å :ph34r:

 

Mesteparten av oss er nok monogame av natur. Så jeg er litt fordomsfull og ser på de som har åpent forhold, som litt spesielle. Hippier og kunstnere osv..

Endret av SteffenMA
Lenke til kommentar

Folk må få gjøre som dem vil, men det er ikke noe for meg. Jeg ser rett og slett ikke vitsen, da jeg ser på et forhold som noe eksklusivt, det er ihvertfall derfor jeg er sammen med min kjære, fordi det er han jeg er glad i. Det hadde blitt veldig merkelig å skulle dele han med andre, da faller litt av meningen med forhold bort for min del, ellers kunne vi like gjerne bare vært venner.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Et åpent forhold kan fungere, men kun dersom man kommuniserer bra seg i mellom. Spenningen man får ved at partneren prøver seg fram og har sex med en annen person er det som gir krydderet i deres eget sexliv. Det å dele erfaringene og snakke om det man har gjort, det man ønsker å gjøre osv er en måte å pirre hverandre på. Men igjen, en forutsetning at man snakker om det, er åpne og ærlige, og at begge involverer seg i hvem, hva og hvor slik at det ikke tilslutt ender opp som en flyktig unnskyldning for å kunne være "utro" når det passer seg best. Dersom man ikke er 100% åpne om hvem man treffer, hva man gjør og hvor ofte man treffes har man gått vekk fra det som i utgangspunktet skulle være åpent og dermed ikke forstått poenget med et åpent forhold, og da vil mye være ødelagt i forhold til partneren.

 

Risikoen for å bli gravid vil jo være tilstede, men i et åpent forhold vil man gjerne finne en eller flere sexpartnere og disse blir som regel informert om at man er i et slikt forhold, og man tar de forhåndsreglene man kan for å unngå graviditet. Selvfølgelig er det mange fallgruver ved et slikt forhold, hva om man får følelser for elskeren? Igjen.. kommuniserer man bra med partneren vil ikke disse problemene være så framtredende, for da stopper man slike følelser allerede i "utvelgelsesprosessen" av en elsker/elskerinne. Vennskapsfølelser vil uansett oppstå, men igjen, kommunikasjon er nøkkelen her. Så spørs det da, hvor godt kommuniserer DU med din partner?

 

Personlig mener jeg at et åpent forhold er for de litt eldre, de som har vært i et stabilt godt forhold i mange år og som begge er lystne på tanken om åpenhet. Man må forstå hva man begir seg inn på, man må snakke mye om det på forhånd, engasjere seg i hvem partneren skal treffe og igjen, prate MYE om følelser, lyster og erfaringer, hele tiden. Gjør man det vil det for enkelte bli en livsstil som både gir mye glede, god sex og trygghet på seg selv som person og på partneren.

Lenke til kommentar

Enn vist man ønsker et forhold til en jente/gutt, men man ønsker ikke å låse fast personen i et fast forhold. Kan man da ha et åpent forhold der det ikke nødvendigvis er snakk om flere sexpartnere?

 

Eller hva er definisjonen på et åpent forhold?

 

Grunnen til at noen kanskje ønsker noe slikt er for eksempel at man ikke ønsker å være et hinder for partneren sin.

Lenke til kommentar

Hvis to personer føler at de har en kjemi seg i mellom og vil fortsette å treffes, men ikke er klare for å ha et lukket forhold så er det helt greit med et åpent forhold.

 

Jeg tenker ikke på åpent forhold som et forhold hvor man sammen har sex med andre, men et forhold hvor man har et eget liv på "fritiden".

 

Hvis jeg har et åpent forhold med en jente, så er det bare meg og hun når vi er sammen. Vi er akuratt som et lukket forhold. Men når vi er fra hverandre, så gjør vi våres egne ting.

 

Jeg ville ikke fortalt hun om hvem jeg har sex med, eller hva jeg gjør når hun er borte. Det ville bare skapt uhygge, sjalusi og kjipe følelser. Det samme hadde gjeldt for hun. Jeg ville ikke hørt om hennes eventyr med andre gutter.

 

Man vet at den andre partneren har frie tøyler, men det er noe man ikke stikker nesa i. Det får være ens eget privatliv.

 

Det blir på en måte fuck buddies som gjør andre aktiviteter enn å kun knulle.

 

Mange her sier at de ikke hadde klart det fordi de er for eiersyke og ville vært for sjalue. Det kan godt hende. Men dere må tenke over at når man går inn i et slikt forhold, så går man inn i det med andre forutsettinger enn et monogamt forhold.

 

Man blir klar over at dette forholdet ikke er eksklusivt, og dermed blir man ikke like sjalu som ved å være i et monogamt forhold. Man legger ikke like mye investering og følelser i det (i hvertfall ikke på samme måte).

 

Å gå fra et lukket til et åpent forhold kan fort bli problematisk. Men å starte et åpent forhold byr ikke på de samme utfordringene, fordi man stopper seg selv ved å bygge opp eiesyken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Ietsliktforhold

Kjæresten min og jeg har gått fra et lukket forhold til et åpent nå denne helgen. Årsaken er at avstanden blir for stor mellom oss når vi nå må flytte hver til vårt på grunn av utdanningsvalg, og bare kan besøke hverandre noen få ganger i året. Alternativene var å gjøre det slutt, fortsette i et forhold der vi knapt ser hverandre, eller å inngå et åpent forhold, slik at vi fortsatt kan besøke hverandre de få gangene i året, uten å være bundet.

 

Det er min første erfaring med et slikt forhold. Jeg forstår det vil kreve stor åpenhet og klare regler - men vi får se om det leder til tragedie eller suksess med tiden. =)

Lenke til kommentar
Kjæresten min og jeg har gått fra et lukket forhold til et åpent nå denne helgen. Årsaken er at avstanden blir for stor mellom oss når vi nå må flytte hver til vårt på grunn av utdanningsvalg, og bare kan besøke hverandre noen få ganger i året. Alternativene var å gjøre det slutt, fortsette i et forhold der vi knapt ser hverandre, eller å inngå et åpent forhold, slik at vi fortsatt kan besøke hverandre de få gangene i året, uten å være bundet.

 

Det er min første erfaring med et slikt forhold. Jeg forstår det vil kreve stor åpenhet og klare regler - men vi får se om det leder til tragedie eller suksess med tiden. =)

 

Klare regler som...? Maks antall, hver enkelt blir godkjent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...