Gå til innhold

Valg av PSU til hobby server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at du ikke skal ha noe superduper watt tørst grafikk kort siden det er server bruk.

Da bør det være greit med denne som har fått veldig mye ros:

https://prisguiden.no/product.php?productId=78261

3-SLi me Ultra tenkte eg sko ha...hehe..

Så det holle plenty med 450 watt trur du?

Eg såg på ein eller aen link her inne, å han skreiv at du burde spandera litt extra på psu`en, så ikkje diskene fekk en plutselig død.... då såg eg for meg et aggregat eller lignande eg;-)

Takk for anbefalingen jaffal...

Lenke til kommentar

Opsann ,så først nå at handlevogna di har 7 750GB disker.

Så kanskje du skal gå opp noen hakk for å få en enda sterkere +12v.

F.eks Corsair TX-750.

Hvis man ser for seg at 7 disker spinner opp samtidig fra kaldstart og bruker 30W under startup blir det jo litt.

Det er under startup av disker er der det kreves mest strøm og produsentene oppgir vanligvis bare IDLE og READ forbruk og det er ca 1/3 del av spinup.

CPU går også på full pupp under loading/POST da det ikke er lastet noe OS driver enda.

Lenke til kommentar
Opsann ,så først nå at handlevogna di har 7 750GB disker.

Så kanskje du skal gå opp noen hakk for å få en enda sterkere +12v.

F.eks Corsair TX-750.

Hvis man ser for seg at 7 disker spinner opp samtidig fra kaldstart og bruker 30W under startup blir det jo litt.

Det er under startup av disker er der det kreves mest strøm og produsentene oppgir vanligvis bare IDLE og READ forbruk og det er ca 1/3 del av spinup.

CPU går også på full pupp under loading/POST da det ikke er lastet noe OS driver enda.

då blei den satt t listå, sikkort litt overkill, menmen, bedre me litt for mye enn litt for lite;)

takk for svar foresten...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...