Gå til innhold

Rense blokk

Anbefalte innlegg

heisann.. jeg har ett lite problem.

siden jeg fikk vannkjøling har jeg kjørt med antifreeze i vannet og det har gjort at det har lagt seg et blått lag med antifreeze i ledningene og inni blokka, så da lurte jeg på en måte om å rense den? uten å åpne den.. går det ann å kjøre rein rødsprit noen minutter igjennom ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke rødsprit og plastikk var gode venner jeg... ville ikke satset på det var jeg deg.

Sikker på at det er mulig å fjerne det blåe da? Hvis det ikke har noen effekt på kjøle evnen så kan det jo bare være der, siden du kjører "blått vann" igjennom der hele tiden uannsett.

Lenke til kommentar

Ja det var det.. Jeg snakket med produsent, de hadde sånn grønt nummer på baksiden.. Jeg vil huske det var snakk om noen timer. Avhenger selvfølgelig hvor sterk blandingen er. Jeg tror det var snakk om ren kloring i mitt tilfelle, og det bør du jo ikke bruke. Så jeg tviler sterkt på at det skjer noen skade i løpet av 24 timer. Men slikt er jo enkelt og finne ut. Legg et kobberstykke og gjerne et stykke av slangen du bruker i en skål, og fyll på godsakene å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...