henriksern Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 heisann.. jeg har ett lite problem. siden jeg fikk vannkjøling har jeg kjørt med antifreeze i vannet og det har gjort at det har lagt seg et blått lag med antifreeze i ledningene og inni blokka, så da lurte jeg på en måte om å rense den? uten å åpne den.. går det ann å kjøre rein rødsprit noen minutter igjennom ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Trodde ikke rødsprit og plastikk var gode venner jeg... ville ikke satset på det var jeg deg. Sikker på at det er mulig å fjerne det blåe da? Hvis det ikke har noen effekt på kjøle evnen så kan det jo bare være der, siden du kjører "blått vann" igjennom der hele tiden uannsett. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Vel, det finnes jo mange kjerringråd på rensing. Har ingen av de i hodet nå. Men noe som bør funke høvelig bra er og kjøre "radiatorrens" igjennom noen dager. Du må jo tømme systemet, fylle på osv. noen ganger, men det skjønte du sikkert. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 radiatorrens ? er det noe man handler neppå statoil eller ? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kan kjøre klorvann i noen dager... ikke alt for sterk klor. Dette skal visst hjelpe ! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Radiatorrens finner du på bensinstasjon ja. Klorvann (klorin) skal kunne brukes på kobber med godt resultat, men ikke over lengere tid. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 klorin får jeg tak i på skolen så jeg tror jeg tar det, men når du sier ikke lenge, er det ikke flere dager eller ikke mange timer ? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Ja det var det.. Jeg snakket med produsent, de hadde sånn grønt nummer på baksiden.. Jeg vil huske det var snakk om noen timer. Avhenger selvfølgelig hvor sterk blandingen er. Jeg tror det var snakk om ren kloring i mitt tilfelle, og det bør du jo ikke bruke. Så jeg tviler sterkt på at det skjer noen skade i løpet av 24 timer. Men slikt er jo enkelt og finne ut. Legg et kobberstykke og gjerne et stykke av slangen du bruker i en skål, og fyll på godsakene å se hva som skjer. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 tusen takk for hjelpen! skal mekke iløpet av uka. kanskje jeg sier åssen det går Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Edik skal visst også være bra a bruke for rens... brukte det på en liten alu rad, en gang å det funket bra.... -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå