Gå til innhold

parkour..noen fler enn meg som driver med dette?

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
*Edit* noen som vet hvor jeg kan laste ned eventuelt se District 13?

Lovlig? nei..

Ulovlig? ja, men det kan jeg ikke snakke om her. (det strider imot retningslinjene.)

kan du da eventuelt ta kontakt med meg på msn?

om jeg sender en mail med min msn-adresse

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikek giddi å lese hele tråden her.

1. Petersk91: du driver ikke med parkour, du drver med noe langt fra parkour. Et av hovedaspektene ved er faktisk SIKKERHET. Så bullshit som at dere hopper fra 5 og 6 meter osv er bare dumt. Rett og slett. Selv om dere tror det, er garantert ikke beina deres klare for det. Selv ikke folkene som har holdt på i flere år gjør hopp på 6 meter. Av den enkle grunna t dere får belastningsskader fra h*lvete og tilbake.

2. Les punkt 1 5 ganger til

3. Petersk91: Du sier du har holdt på med parkour i 3 år, og ikke for å gå til personangrep, men du burde kanskje tenke på å lese opp litt mer om disiplinen. Du gir ut mye feil informasjon her.

Endret av Aeilertsen
Lenke til kommentar
Har ikek giddi å lese hele tråden her.

1. Petersk91: du driver ikke med parkour, du drver med noe langt fra parkour. Et av hovedaspektene ved er faktisk SIKKERHET. Så bullshit som at dere hopper fra 5 og 6 meter osv er bare dumt. Rett og slett. Selv om dere tror det, er garantert ikke beina deres klare for det. Selv ikke folkene som har holdt på i flere år gjør hopp på 6 meter. Av den enkle grunna t dere får belastningsskader fra h*lvete og tilbake.

2. Les punkt 1 5 ganger til

3. Petersk91: Du sier du har holdt på med parkour i 3 år, og ikke for å gå til personangrep, men du burde kanskje tenke på å lese opp litt mer om disiplinen. Du gir ut mye feil informasjon her.

Så har det seg faktisk sann at jeg har hatt belastningsskade i begge knærne.. :) Så derfor er jeg ikke så gruelig aktiv i ting som bl.a fotball, eller større hopp i parkour.

Feilaktig informasjon? Bla opp!

Lenke til kommentar

"Bare husk tettsittende klær. Gjerne shorts og slim fit t-skjorte"

"Men ikke land på foten. Når du lander i parkour skal tærne dine være trekt sammen, og du skal lande på tærne slik som de er når de er sammentrekt, og på hælen din. Flat ut foten og demp. Knærne dine skal ikke være under 45 grader vinkel, da kan du skade deg alvorlig! Jeg er ikke sikker på om du kan gå under 45 graders vinkel etter "impact", så der bør du se litt mer på det selv.."

1. Høres ut som at det er påkrevd med tettsittende klær og shorts for å drive med parkour.

2. Du skal IKKE ha hælen i bakken under en landing. Bena skal ikke være under 90 grader, DA skader du deg alvorlig. Og 90 grader er under hele landingen/rullen. Gjerne bruke armene til hjelp under en landing, men IKKE mye belastning på dem. Om du må gi mye belastning på dem har du ikke en god landing.

Og beklager at jeg skrev mye, hadde misforstått noe.

Endret av Aeilertsen
Lenke til kommentar
"Bare husk tettsittende klær. Gjerne shorts og slim fit t-skjorte"

"Men ikke land på foten. Når du lander i parkour skal tærne dine være trekt sammen, og du skal lande på tærne slik som de er når de er sammentrekt, og på hælen din. Flat ut foten og demp. Knærne dine skal ikke være under 45 grader vinkel, da kan du skade deg alvorlig! Jeg er ikke sikker på om du kan gå under 45 graders vinkel etter "impact", så der bør du se litt mer på det selv.."

1. Høres ut som at det er påkrevd med tettsittende klær og shorts for å drive med parkour.

2. Du skal IKKE ha hælen i bakken under en landing. Bena skal ikke være under 90 grader, DA skader du deg alvorlig. Og 90 grader er under hele landingen/rullen. Gjerne bruke armene til hjelp under en landing, men IKKE mye belastning på dem. Om du må gi mye belastning på dem har du ikke en god landing.

Og beklager at jeg skrev mye, hadde misforstått noe.

Beklager, der var det jeg som skrev feil.

Apropo det med tettsittende klær er pga sikkerhet.. Hekter den posete t-skjorta seg fast i noe, kan du i værste fall om det er en "solid" skjorte, dra miste farten du har i lufta, og ikke få en landing etter beregning.. klær kan hekte seg fast.

Og det med vinklene var bare min feil, jeg visste hva jeg snakket om, men det er bare av og til jeg har alvorlige problem med å skrive ned det korrekte på papiret (om du forstår).. Det håper jeg du kan tilgi meg for da, ettersom jeg ikke er ute etter å gi ut "feilaktig informasjon", som det så pent ble sagt

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skjønner hva du mener med at det er vanskelig å skrive det du tenker.

Det med klærene er litt rart synes jeg. For om t-skjorta di henger seg fast ryker den ganske sikkert. Men sjansen for at den henger seg fast er svært liten. Uansett vil jeg bare si at folk burde trene i de klærene de synes er behagelige, det gjør treningen mye morsommere.

Du er tilgitt:* Men da har vi fått det på det rene, så da er det ok^^

Lenke til kommentar
Hehe, jeg skjønner hva du mener med at det er vanskelig å skrive det du tenker.

Det med klærene er litt rart synes jeg. For om t-skjorta di henger seg fast ryker den ganske sikkert. Men sjansen for at den henger seg fast er svært liten. Uansett vil jeg bare si at folk burde trene i de klærene de synes er behagelige, det gjør treningen mye morsommere.

Du er tilgitt:* Men da har vi fått det på det rene, så da er det ok^^

jeg har opplevd å få klær hengende fast i kanter osv. Det kan fort skje. Jeg opplevde faktisk å bli hengende etter en t-skjorte, kun et par sek vell å merke, men det var mer enn nok til at landingen ikke ble perfekt xD

Jeg er også enig i at man bør trene i klær man syns er konfortable og som man liker, å for min del har dette nå blitt lette klær som sitter ganske tight.

tette klær er nok kanskje viktigere når man er mer rookie å ikke har så smoothe bevegelser jumps osv?

jeg synes ihvertfall at klærne spilte en større rolle når jeg ikke var fullt så god

Lenke til kommentar

Altså, om du kun trener i trange klær når du er "rookie" må du lære deg alle bevegelsene igjen bare med store klær senere. Ser du poenget? Derfor mye bedre å bare trene i det som er behagelig helt fra starten. Og selv erfarne traceurs har sikkert det problemet iblant.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
noen som driver med det i bergen?? har veldig lyst til å begynne men finner ingen andre som driver med det bortsett fra en. har snakket litt med han men han var så avvisende. og har vært på parkour.no men der var det isje noe livstegn fra bergen.

Kom deg til fysak, er noen der som driver med parkour og tricking. NAN folka i bergen driver med tricking.

Lenke til kommentar

joda kjenner de. men de driver jo bare med tricking såvidt jeg har forstått. og de trener helst i hverdagen. fysak om tirsdagen og turnkassen om fredagen. men begge de dagene er jeg opptatt. og vet ikke hvor interessert de er i å bruke så mye tid på å lære meg det når de allerede har faste treninger der de lærer andre folk å tricke. men skader jo forsåvdit isje å høre med de. har aldri tenkt på det faktisk :p men driver noen av de med parkour og da??

Lenke til kommentar
joda kjenner de. men de driver jo bare med tricking såvidt jeg har forstått. og de trener helst i hverdagen. fysak om tirsdagen og turnkassen om fredagen. men begge de dagene er jeg opptatt. og vet ikke hvor interessert de er i å bruke så mye tid på å lære meg det når de allerede har faste treninger der de lærer andre folk å tricke. men skader jo forsåvdit isje å høre med de. har aldri tenkt på det faktisk :p men driver noen av de med parkour og da??

De som kaller seg Gravity selection Crew driver med parkour. http://parkour.no/index.php?option=com_smf...amp;topic=996.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...