Gå til innhold

parkour..noen fler enn meg som driver med dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett hele livet mitt fra når jeg kunne springe og klatre og sann når jeg tenker meg om :p

 

 

Men innen den "profesjonelle" delen vet jeg ikke hvor lenge jeg har holdt på. Si ca like lenge som deg vil jeg tro!

 

Spensten min er litt syk kan man si. Etter 10 år med trening på hopp og sant (jeg drev med min egen vesle versjon av parkour.....), så er det nesten ingen i min aldersklasse som klarer å prestere i nærheten av det jeg gjør (ok, ignen som jeg kjenner ihvertfall), så det er litt koslig.

Men jeg kunne tenkt meg en treningspartner som var på min linje, eller en å trene opp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sorry for at jeg drar opp en litt gammel tråd, men har noen spørsmål.

 

Jeg og en venn har tenkt mye på parkour, og jeg har noen spørsmål vi begge to lurer på.

 

-Hvordan øve seg til og klare hoppene osv?

-Hvordan øve spensten masse?

-Åssen sko burde man ha? Joggesko? Tenker liksom på om man burde ha en litt større størrelse en det man pleier og kjøpe for og ikke slå tærne hardt i skoene.

 

-Kan jeg bli god i parkour ved og begynne med turn? Eller er ikke turn den rette tingen til og øve på parkour. Tenkte på turn, for der hopper og man spretter jo. Og dte blir spenst trening.

 

Vi bor nær Lillestrøm forresten, så bare send PM eller noe om noen her vet om et bra turning sted for og øve seg. Hvis turning er den rette tingen da.

 

Har også en trampoline viss det kan være et bra sted og øve på spenst! :D

 

Takker for svar!:)

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Sorry for at jeg drar opp en litt gammel tråd, men har noen spørsmål.

 

Jeg og en venn har tenkt mye på parkour, og jeg har noen spørsmål vi begge to lurer på.

 

-Hvordan øve seg til og klare hoppene osv?

-Hvordan øve spensten masse?

-Åssen sko burde man ha? Joggesko? Tenker liksom på om man burde ha en litt større størrelse en det man pleier og kjøpe for og ikke slå tærne hardt i skoene.

 

-Kan jeg bli god i parkour ved og begynne med turn? Eller er ikke turn den rette tingen til og øve på parkour. Tenkte på turn, for der hopper og man spretter jo. Og dte blir spenst trening.

 

Vi bor nær Lillestrøm forresten, så bare send PM eller noe om noen her vet om et bra turning sted for og øve seg. Hvis turning er den rette tingen da.

 

Har også en trampoline viss det kan være et bra sted og øve på spenst! :D

 

Takker for svar!:)

 

Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Litt lame å bumpe en post fra i går da men.. La gå..

Jeg anbefaler å se youtube-videoer. Og trene seg i liten skala. Uansett hva..: Liten skala, så kan du evt eskalere til noe større etter hvert.

 

Spenst: Vil tro hoppeøvelser vil hjelpe deg mye der. Øv på å hoppe stillestående opp på et bord, scene etc. så kan du jo prøve å øke avstanden til bordet / scena etc. etter hvert.

 

Når det gjelder sko bør man nok kjøpe gode joggesko. Ikke for store, ikke for små. Joggesko som sitter godt på føtta og som du kan "stole på".

 

Turn er absolutt ingen dum idè! Det er kjempesmart å begynne på turn ! :yes:

 

søk på youtube....litt vansklig og forklare såndt over txt...bare husk og søk toturial etter parkour...der lærer du mye...skal se om jeg finner linker...bare litt opptat akurat nå

Parkour Generations har mange bra :thumbs:

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
Er det noe du lurer på så bare spør her.. Jeg har tross alt drevet med det en liten stund og kan sikkert gi noen tips (og jeg er sikkert ikke den eneste).

 

Bare husk tettsittende klær. Gjerne shorts og slim fit t-skjorte

 

 

Hvorfor tettsittende? Skulle gjerne ha prøvd litt parkour, ser grisefett ut, har alltid vært inspirert av sånt, selv om jeg nok i starten kommer til å føle meg som en idiot der jeg løper og hopper rundt på offentlig område. :p

Lenke til kommentar
Har du noen tips til brae filmer med parkour/freerunning i? Ser så steike fett ut :D

 

Du burde se District B13. selveste David Bell har hovedrollen.

Den er dritbra! Anbefales på det sterkeste :D

Andre parkourfilmer som kan være verdt en titt er "Yamakasi 1" og "Yamakasi 2".

 

 

 

Jeg har tenkt å prøve meg på wallflip.. Noen tips til hva jeg bør prøve først? 1-step? 2-step? 3step(!)?

Har sett tuts på youtube og tror at jeg kan klare det om jeg bare tør..

Men det er jo så skummelt :scared: (det å være opp-ned i lufta altså...)

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

har drevet sånn smått med parkour i ca et år nå

 

er ute etter å få vite hva de forskjellige hoppene osv kalles...noen som kan hjelpe meg?? btw, har sett gjennom youtube...mange navn der...men dette er jo ikke alle triksene....så finnes det en liste elns?

 

*lagt til tråd på favoritter*

 

*Edit* noen som vet hvor jeg kan laste ned eventuelt se District 13?

Endret av Nixax
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler jeg må ta opp denne tråden igjen :)

 

Jeg driver med parkour i molde solo for tiden, men har snakket med en 5 stykker om de vil bli med og de virker positive og lurte på om det kanskje var noen fra Møre og Romsdal som driver? :)

 

Fredmeistr på nettby :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...