Gå til innhold

parkour..noen fler enn meg som driver med dette?


Anbefalte innlegg

er det noen fler en meg her på forumet som driver med dette??

 

la oss skrive litt om hva vi kan osv...fyller ut tråden mer senere vis dette blir litt kjent

 

 

litt kort da

 

Meningen med Parkour, er at man skal komme seg fra punkt A, til punkt B, på kortest mulig tid, bare med kroppen som verktøy. altså hoppe over alt og ikke løpe rundt....vill dere ha litt mer info kan jeg skrive om dette bare ser hvordan folk tar dette først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Har du noen tips til brae filmer med parkour/freerunning i? Ser så steike fett ut :D

 

 

Edit: Var jo seff ikke verre enn å bruke youtube. første hits :)

 

Edit2: Damn! Har sett ettpar filmer :p Det der var vilt! :O Visste ikke at folk var så sykt gode!

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar

Freerun = showoff

Parkour = effektivitet

 

enkelt og greit.

 

 

 

Jeg driver aldri så lite med det.. Høyeste "fallet" mitt er på ca 6 meter. Kunne ikke gått mer perfekt :D

En så fin landing får man sjelden.

 

 

Men det som er morsomt er åse wannabe's som prøver, og alt ender med smerte! Da er det en liten jævel inni mej som ler seg ihjel!

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar
jeg har dropp på bare 5 jeg...var skummelt nok det første gangen

 

 

Det er skummelt ja, fy flate!

Men man får jo det kicket av det også :new_woot:

 

 

Jeg hadde kappløp med en stakkars syklist (han syklet ikke da.)

Han: Førstemann ned igjen da *smile stygt mens han prøver seg på en snarvei*

Jeg: Ok..

Han springer ned en liten bakke, og jeg hopper over rettverket (langt, langt ned!) og lander rett ved siden av han og springer som en tulling.

 

 

Jeg vant :D

Så min dom er: Parkour er vanvittig effektivt når man kan å bruke det! Det er et verktøy husk!

Lenke til kommentar

har tenkt å prøve og trene litt parkour, men har ikke peiling på hva slags øvelser som er best og sånn. Er ikke fullt så keen på å prøve meg på egenhånd.. Trener opp spenst, kondisjon, blaanse og styrke på treningsstudio og føler at jeg fått resultater, men har ikke satt noe parkouropplegg til livs :p

 

Kunne tenke meg å lære teknikker om hvordan jeg kan hoppe ned fra større høyder, teknikker for å hoppe over større objekter (feks den der man toucher med hendene og flyr videre).

 

Edit: Om noen i Oslo ser etter en grønn treningspartner i Parkour er det bare å ta kontakt! ;p

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
har tenkt å prøve og trene litt parkour, men har ikke peiling på hva slags øvelser som er best og sånn. Er ikke fullt så keen på å prøve meg på egenhånd.. Trener opp spenst, kondisjon, blaanse og styrke på treningsstudio og føler at jeg fått resultater, men har ikke satt noe parkouropplegg til livs :p

 

Kunne tenke meg å lære teknikker om hvordan jeg kan hoppe ned fra større høyder, teknikker for å hoppe over større objekter (feks den der man toucher med hendene og flyr videre).

 

Edit: Om noen i Oslo ser etter en grønn treningspartner i Parkour er det bare å ta kontakt! ;p

 

 

Etter min mening er ikke treningsstudio det beste nå man skal trene styrke i parkour. En kjetting er bare så sterk som dens svakeste ledd. Og i et treningsstudio er det ikke alt man får trent i et godt tempo. Jeg foreslår: Fjelltur. Ikke noen hyggetur, men jogge opp og ned. Det er det ingen som får si noe på. Ryggen blir faktisk ganske så godt trent etter mine erfaringer (tror jeg da).

 

Men å hoppe fra store høyder er noe du må ta etter hvert. Det går ikke an å begynne med slikt først :p

Men ikke land på foten. Når du lander i parkour skal tærne dine være trekt sammen, og du skal lande på tærne slik som de er når de er sammentrekt, og på hælen din. Flat ut foten og demp. Knærne dine skal ikke være under 45 grader vinkel, da kan du skade deg alvorlig! Jeg er ikke sikker på om du kan gå under 45 graders vinkel etter "impact", så der bør du se litt mer på det selv..

 

Parkour er like mye om det psykiske som om det fysiske. Du må slippe deg selv litt, det er først da at man kan drive parkour. Kong vault (touche med hendene og fly videre. sjekk

) er ikke så vanskelig.. Det er bare skummelt!
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg har sett på Kong Vault. Den er skummel samtidig som den fremstår såre enkel. Jeg ser for meg at utfordringen er å ha nok fart mot hindringen.. (og selvfølgelig unngå å mose kneskålene i noe hardt og vondt :| )

 

Og når det gjelder hopp fra større høyder - no way - at jeg kommer til å prøve meg på noe stort med en gang :p men er hvertfall kjekt å vite basisprinsippene. Ser at parkour.no har jevnlige treff så jeg får kanskje delta på et slikt ett.

 

Youtubevideoen du linka til var forresten bra. Gleder meg til å prøve ut dette i praksis. Er litt lei av å glo på youtube :p

Lenke til kommentar
husker jeg shoka folk en gang her jeg bor...når jeg tokk 11 dropp på 3 m så hoppa jeg fra 3m i badepark og rett på flisene :p var moro og se hvordan folk tolka det :p gad jo ikke gå ned stigen ville egentlig bare tøffe meg litt

 

Enten var det dumt eller helt ok :p

Om det hadde vært vann der.. Ikke fanken om jeg hadde gjort det. Har slått meg såpass mye før, så jeg kjenner til smerte.

 

Men om der ikke var vann, hvorfor ikke?

 

 

 

 

Jeg trenger en plass å utøve parkouren min. Noen som vet om en plass i møre og romsdal/sunnmør et sted?

Har lyst å lære meg double/triple/quad kong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...