Bear^ Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Drev med småpusling av hjemmesider for en stund tilbake siden men etter en stund dabbet interessen av og jeg begynte å drite i det. Nå har jeg tenkt å ta dette opp igjen og gjøre et forsøk på å lære meg web designe. Så hvor begynner jeg? Trenger noe lesestoff, helst i bokformat. Dette fordi det er lettere å kan ta med seg på jobb og lese litt i boken når tid strekker til. Men alt annet av informasjon blir tatt imot med stor takk. Samt programvare å gjøre bruk av. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ang. lesestoff så vil jeg heller anbefale å bruke nettsider framfor bøker, det funker like bra. To fine nettsider for denslags: http://w3schools.com/ http://htmldog.com/ Ang. programvare mange alternativer, men som nybegynner kan du vel bruke Notepad++ eller Notepad2, som har syntaks-merking. Personlig liker jeg best Notepad++, som har delvis auto-fullførfunksjon og fanebasert grensesnitt. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Ja nettsider er like greit, men er litt problematisk å ta med seg en nettside når jeg er på jobb og dessverre er slike sider blokkert fra jobben (Websense) så en bok hadde vært litt bedre Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Heisann. HTMLDog ble jeg anbefalt, og det funka bra! Ellers så leste jeg en bok som het CSS Mastery av Andy Budd. God bok. Lærte mye.. Den fikk meg til å tenke selv Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Tre bøker jeg har hatt god nytte av; - Digital designer´s bible - Webprogrammering i PHP - PPK on Javascript For vanlig HTML ville jeg søkt etter pensumbøker på f.eks. webdesign- studier eller lignende. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du kan jo laste ned artiklene som .html. HTMLdog er visst bedre og mer oppdtert enn w3schools. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvis du har tid til å lese litt, er det ingen ting som slår html4.01 definisjonen. Ved å lese omtalen av elementer i html5 definisjonen vil du komme svært langt. http://www.w3.org/TR/html401/ http://www.w3.org/html/wg/html5/ Når du skal begynne med css er denne listen uunværlig: http://www.w3.org/TR/CSS21/propidx.html Validering av html vil også lære deg mye: http://validator.w3.org/ Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Heii, du kan jo bruke yahoo sitebuilder. Lett å lage hjemmesider =) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Heii, du kan jo bruke yahoo sitebuilder.Lett å lage hjemmesider =) ja hvorfor ikke piczo Anbefaler tizag. Synes det er bedre enn både w3schools og htmldog Endret 28. mars 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Tizag's tutorialer kan leses gratis på nett, men kan lastes ned i PDF-format mot en slump penger. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg driver ikke med hjemmesidedesign, men har en side. Jeg har brukt googlepages. Syns den er bra. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg driver ikke med hjemmesidedesign, men har en side. Jeg har brukt googlepages. Syns den er bra. Kan bare anbefale Yahoo sitebuilder! Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg driver ikke med hjemmesidedesign, men har en side. Jeg har brukt googlepages. Syns den er bra. Kan bare anbefale Yahoo sitebuilder! Anbefaler du skittent undertøy også? --- Hør på de andre her og lær deg koding selv, Bear^. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hør på Bjørshol. Lær deg koding. Det er ikke så fryktelig vanskelig som man skulle tro. Jeg sutret med å lære det i årevis, men så plutselig prøvde jeg. Og nå kan jeg. Greit nok i det minste. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jepp koding er noe å lære, men det jeg tenkte at han skulle prøve yahoo sitebuilder, med forskjellige funksjoner, og der etter åpne kilden, og redigere, osv.. Det er lett å lære html. Lenke til kommentar
iM'andY Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 HELLo! Ser du har fått mange svar men jeg henviser til en ekstern post, 11110108. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Enig i at du skal lære deg koden helt fra bunnen av. Jeg driver faktisk selv og koder i en helt enkel «notisblokk». Og leser meg litt opp på HTML, CSS og JavaScript for hver gang. Du vil aldri angre en slik metode! NB! Tålmodighet er en dyd! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Einig med flyndrefjes. Ein anna ting (slik eg gjorde) var å lese ein del, forstå konseptet; og få delvis hjelp frå Dreamweaver. Eg bruker berre kodedelen i Dreamweaver, men den er ganske god. Det finnes vel nokre gratis alternativ også, eller du kan prøve det i 30 dagar - for meir trur eg ikkje du treng. Nå har eg originalen gjennom skolen, men har ingen problem med å kode i eksempelvis "notisblokk". Det Dreamweaver gjør er at det viser deg om du har feil i koden, samt at det hjelp deg og "fullføre kommandoar og argumenter". Altså begynn eg å skrive "bac" så foreslår automatisk dreamweaver background. Du får først opp ei liste med ulike kommandoar, og de elimineres ein etter ein medan du skriv kvifor ein kommando du vil bruke. Sånn lærte eg alle nødvendige utrykk ein kan bruke, og kan nå skrive i notisblokk, heilt utan hjelp frå Dreamweaver. Lukke til Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Aptana er også et godt alternativ for den som ønsker å lære seg mer om web. Programmet er gratis, og inneholder svært mye funksjonalitet rundt html, css, php, javascript i tillegg til Ruby. :!: Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Aptana er også et godt alternativ for den som ønsker å lære seg mer om web. Programmet er gratis, og inneholder svært mye funksjonalitet rundt html, css, php, javascript i tillegg til Ruby. :!: Hei, takk for linken! Supert at det støtter Linux! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå