Rune-B Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Funderer litt på hva det koster å ha en 30 fots båt. Noen som har et budsjett på dette?? Drømmer om en Scand Baltic 29 eller lignende, men er greit å ha råd til å bruke den etter utgifter til normalt vedlikehold er betalt. Lenke til kommentar
Klix Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skal du kjøpe den ny eller brukt? Og hvor langt tror du, du kommer til å kjøre den? Mange elementer som spiller inn. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) vanskelig spm egentlig. Kommer jo veldig mye av hvor mye båten blir brukt. Forbrukt drivstoff, olje, filter og andre slitedeler, landsetting/sjøsetting, leie av båtplass evt, osv osv... Men kanskje du kan si noe om har du båtplass? (leier/eier) Ca timer du kommer til å seile pr år? andre ting rundt båt.. Selv så er båt, kos og lidenskap og hobby, så tenker lite på det. Men verksted service for vår båt/motor pr år ligger vel på rundt 3tusen kanskje.. kjørt 112 timer i fjor. Henger har vi fra før så.. og opptak har vi ingen utgifter på. Endret 4. april 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Var mest normale vedlikeholdskostnader jeg tenkte på. Driftsutgiftene er noe man kan regulere litt. Vil tippe en kommer på rundt 100 gangtimer eller noe per sesong. Båt plass er noe usikkert enda, men det er en utgift jeg kjenner til. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Okey. Nå er det vel drev på denne, er det ikke.. Og det bør vel passes godt på, nå har ikke jeg vært borti å hatt selv båt med drev. Men det bør vel kanskje demonteres for full sjekk hvert år. Mener å ha hørt at verksted tar ett par-tre tusen (uten at jeg skal påstå det) Ellers så motor og derom er vel bare mindre beløp. Men uansett så er synes jeg Scand Baltic 29 er en fin båt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå