Gå til innhold

gmail og onecall


Anbefalte innlegg

Hei jeg prøver å logge meg på gmail fra mobilen.

Har sikker prøvd 100 ganger, og noen få ganger så kommer jeg inn. Men 99% av gangene får jeg tilkopling ikke tilgjengelig. Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn som vanlig ?

 

Har nokia 6300, og ja jeg har lastet ned det automatiske oppsettet for wap og internett fra onecall sine sider :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg gikk over til det nye onecall simkortet har jeg tilsvarende problem også med 6300, bare at det aldri fungerer. Det automatiske oppsettet fungerer bare for MMS og WAP, men ikke andre programmer som bruker internett (feks gmail-programmet), så rart at det fungerer noen ganger hos deg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det finnes ganske mange tråder om dette nå. Dere må sette opp telefonene ordentlig:

 

Opprett et nytt tilgangspunkt der dere skriver "internet" (uten "") som APN og blankt (altså ingenting) i brukernavn og passord. Så benytter dere dette tilgangspunktet for Gmail og alle andre 3. parts programmer dere måtte ønske å bruke.

Lenke til kommentar

Tar det videre i denne tråden jeg.

 

Har lest gjennom alt av tråder på dette emnet, og har prøvd alt uten resultat. Hver gang jeg starter et java-program som trenger nettilgang får jeg: "Abonner på pakkedata først", WAP fungerer helt fint.

 

Har en nokia 6300 som nevnt, dette er innstillingene mine:

 

Konfig-innstillinger

-Std. konfig- innst.

--Brukerdef.konfig.

Brukerdef.konf.innst

-Personlige kontoer

--internet

---Kontonavn: internet

---Startsude: http://

---Brukernavn: blank

---Passord: blank

---Bruk foretr.tilg.punkt: nei

---Innst. tilgangspunkt

----Proxy: Deaktivert

----Databærer: Pakkedata

----Innst.for.databærer

-----Pakkedatatilg.punkt: internet

-----Nettverkstype: IPv4

-----Godkjenningstype: Normal

-----Brukernavn: blank

-----Passord: blank

 

Etter å ha satt dette har jeg valgt "Akt.std.i.alle prog"

 

Under "tilgangspunkter" har jeg "Telenor Internet, Netcom Internett og Netcom web" Får ikke lagt til nye eller fjernet de som er der

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Under "tilgangspunkter" har jeg "Telenor Internet, Netcom Internett og Netcom web" Får ikke lagt til nye eller fjernet de som er der

 

Da foreslår jeg at du tar med deg telefonen til butikken der du kjøpte den og ber om hjelp til å sette den opp riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...