Gå til innhold

Hjelp, datamaskina virker ikke!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet og kost meg med min min nye maskin i en måned, men nå vil den ikke mer. Når jeg starter opp lyser det i LEDs foran på maskina, og den lager noen vanlige lyder, men skjermen er helt svart, og det kommer melding om at den ikke får signal fra maskina. Jeg har en brakett med fire statusleds på, kommer tilbake med hvilke beskjeder som vises der.

Dere lurer kanskje på hva skummelt jeg har gjort? Overklokket... :D

Det startet veldig fint, og jeg nådde 159 fsb og 3 Ghz med Vcore på 1,675 på min P4 2,4 Ghz. Men overmodig som jeg er, ville jeg videre; 163 fsb, maskina startet fint noen ganger, men stoppet like etter oppstartslaster GRUB. Jeg klokket litt ned, men så ville ikke maskina starte. :oops:

Siden det har min far sletta CMOS, uten noen endring enn forandring i signalene fra statusleden.

Hjelp meg! :cry: (er redd for å ha svidd noe, det kan bli dyrt)

Edit: jeg skrev feil Vcore tidligere, nå er det endret til 1,675

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Underlig, nå starter pcen igjen! :smile: Merkelig, jeg har prøvd å starte den hver dag i to uker nå. Jeg fikk valget mellom å gå inn i setup eller å loade default values for BIOS, og så startet den! :woot:

Takker for hjelpen jeg har fått på alle newbie-spørsmålene mine. :yes: Man lærer ikke uten å spørre!

(AGP sto på 66/33 eller omvendt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...