Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen dør når jeg ser NRK nett-TV.

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget et problem i det siste, og det er at maskinen min skrur seg rett av etter å ha sett nett-tv på nrk.no i noen minutter.

Jeg prøvde en her en dag i forrige uke å se Uti Vår Hage 2, men maskinen skrudde seg rett av etter noen minutter.

Jeg fikk ingen blåskjerm, eller noen feilmelding i eventloggen.

Alt skrur seg rett av, og jeg må da faktisk ofte trekke ut strømledningen fra strømforskyningen, og sette den inn igjen, for at maskinen skal starte opp igjen.

Dette var ikke akkurat noe engangstilfelle, for jeg prøvde 5-6 ganger før jeg ga opp.

Jeg tok også med meg maskinen på jobb for å se om problemet oppsto da også, for å utelukke at strømnettet på hybelen kunne være problemet. Dette ga samme utslag, ved at maskinen skrudde seg av.

Nå har jeg faktisk hatt problemer før med at maskinen bare plutselig døde på samme måte, uten å vite hvorfor, men dette var da før jeg fikk jordet maskinen, da maskinen hadde store problemer med induktans utenifra.

Dette problemet har jeg skrevet om her: Maskinen DØR når jeg tar på kabinettet! Jordingsfeil?

Men nå er altså problemet KUN ved streaming fra NRK sin nett-tv.

Jeg har ikke funnet noen andre plasser jeg har hatt samme problemet.

Streaming i seg selv er ikke noe problem, men nå kan jeg ikke huske så mange sider som faktisk bruker WMP til streaming, da de fleste jeg har brukt benytter seg av FLASH eller DivX.

Det å spille av filmer lokalt med WMP er heller ikke noe problem.

Nå er dette et sånn typisk problem jeg bruker å få, som egentlig ikke finnes noen logisk løsning på, så jeg forventer egentlig ikke at noen har en løsning til meg.

Men er det noen som kanskje har en teori om hva det i heletatt kan være som årsaker dette, så er jeg veldig interessert i å høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan du kan fjerne problemet, men det er vel mulig å unngå det?

Når du har lastet inn siden med filmen, høyreklikker du, og trykker egenskaper.

Kopier inn adressen du opp inn i vlc media player, og se den der.

Eller, hva med linux?:D

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...