Gå til innhold

Passer Zalman 9700 eller 9500 cpu kjølere på et Asus P5E x38 HK?


CV-Erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Lurte på om Zalman 9500LED eller 9700LED passer til et Asus P5E X38 hovedkort. Da jeg planlegger og bygge ny data og jeg ønsker og bruke en av disse kjølerne og dette hovedkortet.

Takker for svar på forhånd:D

 

sannsynligvis ikkje. Eg og er på jakt etter ei anna vifte enn stock vifta til P5E x38.

Edit: det skal gå visst du tar vekk kjøleribbene på hk'et.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Hei

Lurte på om Zalman 9500LED eller 9700LED passer til et Asus P5E X38 hovedkort. Da jeg planlegger og bygge ny data og jeg ønsker og bruke en av disse kjølerne og dette hovedkortet.

Takker for svar på forhånd:D

 

sannsynligvis ikkje. Eg og er på jakt etter ei anna vifte enn stock vifta til P5E x38.

Edit: det skal gå visst du tar vekk kjøleribbene på hk'et.

Ok, men har hørt at 9700 passer? er du helt sikker? har sett at folk har det på Striker Extreme, men den har jo mindre kjøleribber og da.. Tror ikke jeg skal ta vekk kjøleribbene rundt nei hehe. Noen som har tested dette og kommet fram til et svar?

Lenke til kommentar
Hei

Lurte på om Zalman 9500LED eller 9700LED passer til et Asus P5E X38 hovedkort. Da jeg planlegger og bygge ny data og jeg ønsker og bruke en av disse kjølerne og dette hovedkortet.

Takker for svar på forhånd:D

 

sannsynligvis ikkje. Eg og er på jakt etter ei anna vifte enn stock vifta til P5E x38.

Edit: det skal gå visst du tar vekk kjøleribbene på hk'et.

Ok, men har hørt at 9700 passer? er du helt sikker? har sett at folk har det på Striker Extreme, men den har jo mindre kjøleribber og da.. Tror ikke jeg skal ta vekk kjøleribbene rundt nei hehe. Noen som har tested dette og kommet fram til et svar?

 

Eg er jo ikkje heilt sikker, sidan eg ikkje har prøvd det. :hmm:

Lenke til kommentar

Eg er jo ikkje heilt sikker, sidan eg ikkje har prøvd det. :hmm:

 

En kompis av meg har dette hovedkortet med en Thermalright CPU kjøler, den med 120mm vifte. husker ikke hva den heter men.. den passer i værtfall. Og han sier at 9500 sansynligvis vil passe, men han er ikke sikker:S

Lenke til kommentar

Fant denne uttalelsen på et forum.

 

I had no issues installing a 9700. Now I was doing so when the board was installed on the motherboard tray of a Coolermaster 830 case, that was removed from the case. So depending on your case, it is possible that you might have issues. But motherboard clearance will not be that issue.
Lenke til kommentar
Fant denne uttalelsen på et forum.

 

I had no issues installing a 9700. Now I was doing so when the board was installed on the motherboard tray of a Coolermaster 830 case, that was removed from the case. So depending on your case, it is possible that you might have issues. But motherboard clearance will not be that issue.

Takk for svar:) Da blir det vel 9700LED da:) hehe

Lenke til kommentar

Hva slags cpu skal du bruke på kortet? Om du har tenkt å klokke en E6xxx eller ha en Q6600 i maskina vil jeg ikke anbefale disse zalman-kjølerne i det hele tatt, de bråker fælt for å få noe særlig kjøling. Bedre å gå for en Thermalright Ultima90 eller en Ultra120Extreme.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Jeg har selv nylig bestilt et Asus P5E x38 HK og lurer på om denne kjøleren kommer til å passe:

 

IMG0012565.jpg

 

Det er en Thermalright XP-90 i rent kobber - skal ikke være noe i veien for kjøleegenskapene i hvert fall! :)

 

Beistet er helt fryktelig å montere mest pga de greiene som man må vippe ned for at kjøleren skal sitte ordentlig.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Hva slags cpu skal du bruke på kortet? Om du har tenkt å klokke en E6xxx eller ha en Q6600 i maskina vil jeg ikke anbefale disse zalman-kjølerne i det hele tatt, de bråker fælt for å få noe særlig kjøling. Bedre å gå for en Thermalright Ultima90 eller en Ultra120Extreme.

Skal ha en E8400:) En kompis har Ultra 120 Extreme på P5E på en E8400, og ja sykt... Han har 1 120mm Delta på den og 1 120mm Delta eksos vifte rett bak.. sykt som det kjøler! Han har seff viftestyring da hehe, men han har fått cpuen neddi 14grader med delta på maks og vindu åpent:D Tror ikke det er plass til den kjøleren i Antec 900 kabinettet jeg skal ha hehe.

 

Jeg har selv nylig bestilt et Asus P5E x38 HK og lurer på om denne kjøleren kommer til å passe:

 

IMG0012565.jpg

 

Det er en Thermalright XP-90 i rent kobber - skal ikke være noe i veien for kjøleegenskapene i hvert fall! :)

 

Beistet er helt fryktelig å montere mest pga de greiene som man må vippe ned for at kjøleren skal sitte ordentlig.

Hehe:D Tror den passer, for en kompis har Thermalright 120 Extreme og den passer værtfall:) og den er enda større hehe

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus P5E3 Deluxe (den versjonen med WiFi på), og en Zalman 9500AT kjøler. Det er viktig å merke seg at det er 3 forskjellige modeller av 9500'en; 9500 LED, 9500A LED og 9500AT. 9500A LED passer IKKE. Den har kun med en klipsebrakett, som er for lang og dermed umulig å montere mellom kjøleribbene. 9500AT kommer med en brakett som skrus fast, så denne passer. 9500 LED kommer med både den braketten som var for lang og dermed ikke passet, og også den braketten som kunne skrus fast. Derfor passer denne også.

 

(For de som lurer: bortsett fra monteringsbraketten er 9500 LED og 9500A LED helt identiske. 9500AT har ikke LEDs, har svart i stedet for transparente blader, og den har 4-pins PWM-tilkobling i motsetning til de to andre som har vanlige 3 pins tilkoblinger.)

 

Bare husk å ikke stole helt på at de som selger den har holdt tungen rett i munnen; jeg bestilte en 9500 LED fra Komplett, men fikk en 9500A LED i stedet. Den eneste som står listet hos komplett er 9500 LED, så siden de hadde den A'en i stedet tror jeg nok de har rotet litt med modellnummeret ja.

 

9700 LED kommer også med skrue-braketten, så den skal også passe. Men den er diger så pass på at du har god plass ellers i kabinettet!

 

Et godt tips for å finne ut om en vifte passer til dette hovedkortet er å gå på Zalman sin side, og se på produktene:

http://zalman.com/ENG/product/CategorySeco...gorySecond=CAS1

Gå inn på et produkt og trykk på "HOW TO INSTALL" knappen. Da popper det opp en liten flash-film som viser hvordan du monterer viften steg for steg, og på den kan du altså se hvilken brakett som brukes. Hvis det er den som bare dyttes på plass, passer den ikke; hvis det er den som skrus på plass, passer den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...