Gå til innhold

3 x portretter (candids)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamlefar er flott fremstilt med et ekte og ærlig uttrykk, som gir et inntrykk av at han er trygg på fotografen. Slik skal et hurtig portrett være. Motivet passer s/h, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det valget. I såfall hadde jeg tilført bildet mer støy.

Mor er langtfra like vellykket. Du ser ut til å ha frosset tiden på et ugunstig tidspunkt rent fotografisk, så der bør du gå tilbake for å få tatt et nytt. I tillegg kan jeg ikke like den kuttingen av hodet. Det er normalt effektivt, men her virker det malplassert som effekt. Den rosa tinten faller heller ikke i smak.

Den unge søte som hjemmer seg bak håret virker som om hun trives godt i ditt nærvær. Det er noe lekent og ertende i det øyet som kan sees gjennom håret, og jeg blir litt sjarmert av det blikket. Akk, den som kunne vært så ung igjen. Du har forresten gjort lurt i å beholde fargene, men det vet du jo selv. Det er blant annet fargene som gjør bildet.

3 ganske forskjellige portretter, to vellykkede og et direkte mislykket. Ikke verst det.

Lenke til kommentar

Takk for en sedvanlig konstruktiv, ærlig tilbakemelding. Var litt usikker på "mor", som ble tatt på 1600 iso og derfor konvertert til en slags sephia for å unngå støy. Skla endre litt på "fargene" selv om det sikkert gjør liten forskjell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...