Gå til innhold

Nye versjoner av filmer til filmens gode. Hva mener du?

Coffey

Anbefalte innlegg

Noen nevnte at "det er jo ikke som om originalen blir ødelagt", men på et vis blir den det. Ta for eksempel "The Wolf Man". Det har lenge gått rykter om at den blir nyinnspilt, så hva skjer da med originalen? Originalen er fra 1933, så hvilken film tror dere dagens relativt unge ville valgt? En helt ny film med ekstremt bra effekter eller en nesten åtti år gammel sort/hvitt film med elendige effekter? Når bildet i originalversjonen i tillegg er dårlig til tider og "stereolyd" var et fremmedord sier det seg selv at de aller fleste velger den nye versjonen. Jeg vil ikke si den ødelegger originalen for alle oss som elsker den fra før, men den kommer nok ikke til å bli sett av flere etter nyversjonen kommer. Jeg trenger bare å si at mange jeg har snakket med (unge folk, riktignok) ikke ante at "Ringenes Herre har kommet som bok?" Det sier jo sitt. ;)

Først sier du at Wolf Man blir ødelagt av en ny versjon, så sier du at den ikke blir ødelagt likevel. At den nye versjonen kommer til å bli sett av flere er en selvfølge, men hvordan det kan ødelegge for Wolf Man (org) er over mitt hodet. Hvor mange vanlige ungdommer i dag har i det hele tatt hørt om Wolf Man (org)? Som du sier selv - de har ikke engang hørt om LOTR før filmen kom, hvordan skal de da kunne vite om Wolf Man, før den nye versjonen som nå kommer? Det er tross alt litt forskjell mellom en gammel b-film og verdens mest leste bok etter religiøse tekster. Jeg kan bare forstå at den nye versjonen kommer til å skape nye interesse for den gamle filmen.

Generelt så må jeg si at remakes er en uting. Dog så baserer filmer som War of the Worlds (org) og King Kong (org) f.eks som i stor grad baserer seg på spesialeffekter som i våre dager virker håpløst daterte. Med mindre man ikke har sansen for og ikke ser sjarmen med disse filmene så fremstår de som fryktelig gamle. Da er jeg til en viss grad for remakes.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...