Trondj Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det noen som tips om hva jeg kan gjøre, har et meget ustabilt trådløst nettverk kobler seg opp og ned hele tiden. PC'ene mine går på WIN XP HOME. Har prøvd 3 forskjellige kort (PCMCIA, PCI og USB alt 3Com) forsatt like ustabilt. Har også en bærbar pc med WIN 2000 PRO på denne fungerer det perfekt med PCMCIA og USB adapter. :x :x :x :x :x :x Lenke til kommentar
tundra Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Du har ikke et program eller noe, som er konfigurert til å automatisk koble til nett? F.eks. et nedlastingsprogram eller fildelingsprogram? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Nei, jeg har ikke det, problemet er mellom trådløse gatewayen og pc'ene som har trådløse enheter. Problemet er at jeg hele tiden mister signalet til de trådløse enheter slik at jeg hele tiden blir brutt. Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Antar at du har godt signal til og fra basen, det er alfa-omega innen trådløst, fri sikt er jo det viktigste.. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Basestasjonen står i 2etg. mens jeg sitter i 1. etg, kan det ha noe si for forbindelsen eventuellt hvor mye har det å si ?. Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det kan ha veldig mye å si, det som gjelder er fri sikt, selv de tynneste veggplatene kan fukke opp forbindelsen, ta med pc/evnt bærbare med i handa og gå oppover, mange trådløse kort har software som man kan se om forbindelsen er dårlig eller bra, da med visning på en målemeter, rød er dårlig,gult ok, og grønt lys bra. Jeg ville tro at siden du sitter en etg under kan ha noe å si, har du prøvd oppe?Eller nærmere basen ? Men det er litt vanskelig å feilsøke "herfra", men absolutt det første jeg ville gjordt er å gå opp med den pc'n det gjelder, sette deg like ved basen, se om forbindelsen fortsatt kutter ut, hvis ikke, da har du nok funnet problemet, og det er antageligvis dårlig forbindelse ned til 1 etg... Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Det er det samme problemet når jeg er i samme rom som basestasjonen, kutter ut og kobler aldri opp igjen før jeg disabler og enabler enheten igjen. Link lampa på de enhetene jeg har (USB og PCMCIA) blinker selv om jeg ikke har forbindelsen oppe, så det må være en slags kommunikasjon mellom adapterene og basestasjonen. Jeg ser også nettverkets ID. Kan det vær XP'en? Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 XP pleier å være ganske suverene på trådløs i forhold til andre OS, er kortet ditt i samme nett altså SSID? I samme nettverk for å si det sånn, med basen? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Ja alle enhetene har samme SSID. Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Okei, da lurer jeg på hva slags utstyr du har? Har den problem pc'n et kort av annet type? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Alle kortene er 3com og Basestasjonen er 3com av type OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway. Den bærbare pc'en har ett innebygd nettverkskort (ikke trådløst). Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Har du prøvd den problem pc'n med det vanlige nettverkskortet, ikke trådløse, skjer det samme da? Hvis du har en hub/switch der? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Ja det virker når jeg kobler med kabel til svitsjen. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Dette har du sikkert allerede gjort, men jeg må spørre. Har du dratt ut antenna på det trådløse kortet? Jeg har samme kort selv og er antenna inne, vil du få meget dårlige signaler. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Får ikke dratt ut antenna på den jeg har type 3crshpw696 som har en fast antenne. Har mye av de samme problemene med USB enheten jeg har. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Se om boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert. Når jeg har dette markert blir jeg stadig koblet ut på den trådløse. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Det ser ut som at USB enheten virker nå, men jeg har forsatt problemer med PCMCIA kortet har sjekket opp boksen for "Aktiver IEEE 802.1 x-godkjenning for dette nettverket" under "vis tilgjengelige trådløse nettverk" er markert det hjelper ikke noe om jeg fjerner markeringen eller markerer den igjen. XP'en melder hele tiden om det ikke er noe tilgjengelig nettverk, men ifølge loggen på Aksesspunktet så har nettverketskortet hatt kontakt hele tiden så jeg vet ikke hva som WIN XP holder på. Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 XP har hatt litt problemer med wlan tidligere, men det har vært enkelte tilfeller... i mange tilfeller fungerer det fint. Det du bør passe på er å sjekke link statusen (dobbeltklikke på tilkoblingen) og at den har iallefall 2 streker der. Hvis du ikke har oppgradert til SP1 bør du gjøre det, men siden du allerede hadde aktiver 802.1X autentisering boksen regner jeg med at du har gjort det. Det jeg ville anbefallt deg er å fjerne hele tilkoblingen i ønskede nettverk som ligger under trådløse nettverk (høyreklikk på mine nettverksteder, egenskaper og høyreklikk på trådløs nettverk og velg egenskaper). Når denne er fjernet kan du vente noen sekunder til XP sier ifra at det finnes et eller flere trådløse nett, da passer du på at 802.1X autentiseringen ikke blir aktivert når du prøver å logge deg på. Lenke til kommentar
eriksenps Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Har akkurat samme problemet. Bruker win xp home ed samt cnet kort og aksesspunkt. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Har du prøvd trådløst LAN USB Adapter?. Jeg har nemlig fått det til å fungere, når jeg ikke markerer for "Bruk Windows for å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk" under egenskaper for trådløst nettverkstilkobling og trådløst nettverk. Gjorde det samme for ett PCMCIA kort som jeg har, det virket ikke. Jeg også bruker WIN XP home ed. Norsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå