tingo Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hei! Noen som vet om en Samba klient som støtter streaming av filer? Og som funker under FreeBSD? Jeg prøvde meg på smbwebclient (som forøvrig funker fint med php 5.2.5), men den vil kun laste ned filene, ikke streame dem. xsmbrowser er neste som jeg skal prøve. Oppdatering: nå har jeg prøvd xsmbrowser, men det virker som tidens tann har tært på den, den virker ikke med samba 3.0.28. smb4k virker forsåvidt, men den må mounte shares før du kan browse dem, og den drar inn nesten hele KDE, og det er altfor mye syns jeg. Andre forslag? Endret 24. mars 2008 av tingo Lenke til kommentar
hamster Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hey Dersom du skal benytte BSD-boksen din sammen med mediaspilleren i stuen kan du forsøke ports/net/mediatomb. Dette er en uPnP server. Pass på å brannmure riktig, for denne må ikke være tilgjengelig eksternt. Bare til hjemmenettverket ditt. Jeg har bestilt meg en Netgear EVA8000 nå og gleder meg til å teste denne med min mediatomb. Den støtter også dine SMB shares om du synes det er like greit... http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1586718 http://mediatomb.cc/ Lykke til. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Dersom du skal benytte BSD-boksen din sammen med mediaspilleren i stuen kan du forsøke Nei, det jeg egentlig vil er å bruke en FreeBSD maskin (en gammel laptop) som klient for å spille av mediefiler som ligger på en samba-server i LANet her. Mac OSX klarer dette, men jeg har ikke lyst til å investere i en Apple laptop bare for å få meg en mediespiller til. ports/net/mediatomb. Dette er en uPnP server. Pass på å brannmure riktig, for denne må ikke være tilgjengelig eksternt. Bare til hjemmenettverket ditt. Urk... UPnP... dobbelt urk. Vel, ok da, jeg tar en titt på den. Jeg har bestilt meg en Netgear EVA8000 nå og gleder meg til å teste denne med min mediatomb.Den støtter også dine SMB shares om du synes det er like greit... Er det mediatomb som støtter SMB, eler denne Netgaer-boksen du har bestilt? http://mediatomb.cc/ Nå har jeg installert Mediatomb (0.11 - nyeste versjon i ports - meget bra) og her er hva jeg har funnet ut så langt: det virker ikke som om mediatomb kan serve SMB-shares den kan serve filer fra det lokale filsystemet alle filer som skal serves må legges inn i (mediatomb) databasen først (upraktisk) webgrensesnittet til mediatomb er først og fremst laget for å administrere databasen (legge til innhold og sånn) det er mulig å spille av mediafiler via webgrensesnittet, men da streames de ikke (skikkelig nedtur) Da ser det ut ti at jeg trenger en UPnP media renderer / control point dersom jeg skal kunne bruke Mediatomb. Foreløpig har jeg ikke funnet noen UPnP klient (software) for FreeBSD (eller Linux for den del). Finnes det? Lenke til kommentar
hamster Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Netgear boksen (som jeg venter på) skal kunne spille av fra uPnP og fra SMB Shares. Mediatomb synes jeg er litt krøkkete selv, så jeg er enig at den er upraktisk. Jeg er spent på hvordan dette ser ut på EVA8000. Mediatomb mener jeg jeg kunne settes opp til å scanne dirs for endringer og oppdatere databasen via webguien. Har ikke guret så masse med dette enda. Burde vel egentlig chroot'et eller jailet mediatomben av sikkerhetsmessige grunner. Jeg har ikke funnet noen fine uPnP playere for PC-en om det er windows, bsd eller linux. Som streaming server kan du og ta en titt på noe som heter ffmpeg. Jeg benytter denne til å komprimere avi filene fra digitalkameraet mitt. Det sparer meg mye plass. http://ffmpeg.mplayerhq.hu/index.html Ffmpeg kan legge ut streamer fra f. ex. et webcam eller en spilleliste. Vet ikke om det er mulig å styre denne på noe vis fra en player. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå