Gå til innhold

Vil blå øyne, hvit hud, blondt hår dø ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har sett et avkomm av en asiatisk dame og norsk mann. For å være helt ærlig så så ikke den ungen ut. Det kan være tilfeldig, damen og mannen var ikke spesielt pen de heller. Så jeg tror at det er så enkelt som jeg nevnte ovenfor at begge er pene.

Her, f.eks siste setningen. Jeg har bare spurt deg et spørsmål, hvorfor så sur?

Endret av trra
Lenke til kommentar

Haha, altså. Jeg bare svarte på spørsmålet jeg :p

Edit: Nå som du redigerte må vell jeg også gjør det.

Det jeg mente med siste setning er at det er så enkelt at begge er pene for at det skal bli en pen unge :) Det trenger ikke å være blanding for at noen skal bli pen. Beklager om du trodde jeg var sur, det var jeg ikke.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det gavner menneskeheten at oss blendahvite dør ut, så versågod!

Når det gjelder personlige standarder for hva som er pent, så ligger de vurderingene hos hver og en, og bør ikke utbasuneres nødvendigvis.

:)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at vi vil oppleve at blonde og blåøyde dør ut hvis vi ikke benytter genmaipulering for å holde liv i disse genene. Årsaken er at genene for mørke øyne osv er dominante. Om noen år(les: jeg aner ikke hvor lang tid det vil ta) så vil det ha blitt foretatt nok blandinger til at det ikke lenger er noen igjen av oss blåøyde og blonde, men er det så farlig? Tja, hvem vet, men det er i alle fall konsekvensen av at vi har innvandring og utvandring.

Når det kommer til hva som er pent og ikke så er det en subjektiv følelse. Personlig så må jeg si at jeg har en ekstra svakhet for damer med lysebrun hud, svart hår og deilige brune øyne. Må vel kunne kalle dem latino kanskje, men også enkelte asiater havner i min ekstra godt likte gruppe.

Lenke til kommentar
Men om vi alle en gang utvandra fra Afrika og senere tilpasset oss nye klimaer, ville vi ikke igjen være i stand til å utvikle de ariske trekkene?

I teorien, ja. Hvit hud tar opp mer sollys enn mørk, og kan derfor være mer egnet til et liv i et kaldere klima. Men det tar over 20,000 år for menneske å utvikle hvit hud fra mørk, og da må man jo unngå tilførsel av gener utenfra. Så i dag blir dette jo umulig. Men i en post global-oppvarmet verden der jorden er rammet av istid, menneskeheten nesten utryddet, teknologi tilbakestillt, hvem vet? :)

Med hensyn til det estetiske er jeg all for en "utblanding". Alle raser har mange pene mennesker, men jenter som er en blanding av litt forskjellig har en tendens til å være fantastisk nydelige.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Norge har de peneste jentene i verden mener nA jeg. ingenting slAr lekre blonde budeier.

jeg synes ogsA at blandingsjenter kan vaere fine, men da skal det vaere asiatere eller latinotypen. ordentlige negerjenter og pakistaner/midt0stentype jenter ser generellt ulekre ut. samme gjelder ungene dems. Ufyselig A se jentunger paa 12 med mer markert bart enn jeg hadde da jeg var 18.

NA veit jeg at mange tenker jeg er en ordentlig nazigutt, men det er helt feil. Legger bare til mine synspunkter.

Edit.

tror det er mange Skandinavere som f0ler paa samme maate, og har derfor vanskelig med aa se at trekkene vaares d0r ut med det f0rste. Men at det blir faerre tviler jeg ikke paa

Endret av Hugbees
Lenke til kommentar

Hugbees: Grunnen til at Norge har så pene jenter sies å være at da vikingene herjet og tok treller, valgte de selvsagt de peneste de fant. Etter hvert som de formerte seg med disse pikene, slo skjønnhetsgenene rot i landet. Jeg tror det er derfor damene i England er så fæle, vi stakk jo av med alle skjønnhetene! :p

Den hypotesen kan godt være sprøyt, men det stemmer at nordmenn slekter på veldig mye forskjellig. Å se på oss som en eksklusiv, "lukket" rase er derfor feil.

Jeg tror blanding er en god ting. Jessica Alba (dansk-meksikansk-amerikansk) og Kristin Kreuk (nederlandsk-kinesisk med bestemor fra Jamaica) er verdens peneste jenter, begge av veldig ulikt opphav.

Når hunderaser blander seg helt fritt, blir resultatet over tid en dingo-aktig mellomstor hund. Jeg lurer på hvordan dingomennesket kommer til å se ut.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke, har aldri brydd meg, kommer aldri til å bry meg.

Om noen lurte, ja, jeg er relegiøs av meg, men jeg tror også på evolusjonsteorien INTILL EN VISS GRAD. Det vil si manipulasjoner av celler, for det er jo faktum!.

Noe annet, neppe.

Så, hvordan mennesket vil forme seg inn i fremtiden, er jeg sikker på vil bli til det beste som kroppen kan få til. Kanskje hælene til Afrikanerene, som faktisk er litt lengre (gir en liten fordel i spurt faktisk.. Om jeg husker rett da). Det er vel noe som kanskje kan bli en del av mennesket. Men noe sant som at vi kan gro vinger og fly avgårde? Det vil jeg ikke tro at det går. Selv om jeg liker tanken.

Men dominante gen har en 3/4 sjangse for å forekomme. Recessive har en 1/4 sjangse. MEN man har faktisk det som kalles noe sant som et anlegg for et gen, som gjør at f.eks recessive gen ligger gjemt i DNA koden (?).

Så jeg tror ikke blåøydhet og blondiner vil "dø ut". Forminskes kanskje. Menmen, å spå fremtiden er jo som å lete etter en nål i en høystak. For alt vi vet kan vi ikke våkne opp i morgen tidlig.

Og da er det liksågreit å drite i hele greia. Det som skjer, skjer, og det skjer sikkert for en grunn også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...