Gå til innhold

Vil blå øyne, hvit hud, blondt hår dø ut?

Anbefalte innlegg

Om det jeg har hørt stemmer, så er det slik at brune øyne, brun hud og mørkt hår har langt sterkere gener enn blå øyne, hvit hud, blondt hår?

Vis det er slik så vil jo innvandringen fra land med slike gener til slutt utrydde blå øyne, hvit hud og blondt hår? Dette er noe jeg har fundert på en stund. Vis jeg får barn med en afrikansk dame. Vil den ungen mest sannsynlig få 90% av ansikts,bein og fysisk oppbygnings trekkene hennes? Vis dette stemmer så syns jeg det er meget trist :(

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh Gud så trist! :roll:

Dette er vel en diskusjon som burde ta plass i den naturvitenskaplige delen av forumet. Hvis ikke folk har lyst å diskutere hvorvidt vi bør derpe alle ikke ariske mennesker. Sieg Hail!

Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar

Dette er vel en diskusjon som burde ta plass i den naturvitenskaplige delen av forumet. Hvis ikke folk har lyst å diskutere hvorvidt vi bør derpe alle ikke ariske mennesker. Sieg Hail!

Hva er dette for en idiotisk kommentar? Jeg tror vi skal la være å diskutere om vi skal drepe alle ikke-ariske mennesker. Ikke oppfør deg som en amøbe :nei:

Lenke til kommentar

Trist er det for de som faktisk vil ha et barn som har likhetstrekk til seg selv. Mange mennesker ønsker unger som kan dra genene videre og ha de mest mulig lik seg selv. Å faktisk kaste dritt etter de er lik så diskriminering som å si at at du hater svarte :)

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Og en ting til. Jeg vil helst si meg frabedt om å kalt rasist om jeg vil ha barn med en kvinne som er hvit og har blå øyne. Jeg har ikke noe som helst i mot andre raser/folkeslag generelt og jeg har heller ingen problemer med venner som har negroide kjærester. Jeg respekterer de og da må det da være mulig å bli respektert jeg å da?! Jeg legger meg ikek bort i andre folks tanker og følelser.

Selv om det ikke var meninga med tråden, så lurer jeg bare på om dette med gener stemmer.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Om det jeg har hørt stemmer, så er det slik at brune øyne, brun hud og mørkt hår har langt sterkere gener enn blå øyne, hvit hud, blondt hår?

Vis det er slik så vil jo innvandringen fra land med slike gener til slutt utrydde blå øyne, hvit hud og blondt hår? Dette er noe jeg har fundert på en stund. Vis jeg får barn med en afrikansk dame. Vil den ungen mest sannsynlig få 90% av ansikts,bein og fysisk oppbygnings trekkene hennes? Vis dette stemmer så syns jeg det er meget trist :(

kanskje ikkje 90%, men eg og syns det er ganske trist.

Eg har blond hår.

Faren min har svart, mora mi har brundt og bestefaren min har blondt, så eg trur at det blonde genet slåt til av og til, vis du har det i genet.

Grunnen til at vi seie at det negerane har meir dominant farge på huda er fordi vi ser på negerane som fra svart til kvit brun og kvite fra kvit til litt brunskjær i huda.

I tilleg har kvite mangen dominante gen, slk som liten nase og små lepper.

Lenke til kommentar

Jeg tenker generelt på den fysiske oppbygninge. Men det er ikke noe usannhet at en halvt negroid unge vil ha håret, og mest farge fra den som er negroid. Spesielt beinbygnings delen. Kraniet til negroide er helt forskjellige fra kaukoside. Er de også sterkere her?

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Eg er redd at "rasane" vil verta blanda, og at menneskje vert meir og meir forena.

dessverre, vil nokon sei, og eg er ein av dei som meiner det er synd.

Som tilhenger av evolusjonsteorien, synes dette meg, reint utviklingsmessig, at me er på vei til å perfeksjonere mennesket som art.

Dei "ariske" særtrekka har ein tendens til å væra atavistiske, noko som vert spesielt synleg, om ein ser på mulattætter som får putra og godgjera seg litt.

Men eg er enig med trådstartar, det er trist.

Den "ariske rasen" synes meg å vera den vakraste. Det er synd om me skal forsvinna heilt.

PS:

Eg har nytta hermeteikn på dei enkeltorda som kan få antirasistane blant oss til å koke. Dette for å prøve å vise at eg ikkje er imot andre "rasar". Men eg ser hetsepotensialet i innlegget mitt. For all del.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar

pfff.. Er det så vanskelig? Om man ikke har lyst på en negerunge så forelsker man seg ikke med en neger? Og om man har følelse for ei neger men ikke har lyst på ha ei negerunge så velger man heller andre valget.

Folk burde heller fokusere på rase framfor følelser. Enklere blir det ikke.

Lenke til kommentar

Det er vell litt tabu dette om det blir tatt opp. Spesielt i skoler og andre "offentlige" plasser som er påvirket av politisk-korrektet. Man får slengt bemerkelsen rasisme og nazisme etter seg før man rekker og snakke ferdig. Dette er rett å slett skummelt. Hvor er friheten?

Lenke til kommentar
pfff.. Er det så vanskelig? Om man ikke har lyst på en negerunge så forelsker man seg ikke med en neger? Og om man har følelse for ei neger men ikke har lyst på ha ei negerunge så velger man heller andre valget.

Folk burde heller fokusere på rase framfor følelser. Enklere blir det ikke.

Det varierer jo fra person til person. Jeg personlig føler meg ikke tiltrukket av negroide mennesker. Men har en viss svakhet for mongloide, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg kunne enkelt blitt forelsket i noen fra kina, men kunne ikke tenkt meg å hadd en unge med hu fordi :) Folk må få velge selv uten å bli dømt for valget.

Lenke til kommentar

Biologene har inntil nylig trodd at mennesket som art stort sett har sluttet å utvikle seg, og at dette vil føre til at vi over tid (generasjoner) vil bli mer og mer like hverandre. Nå viser imidlertid ny forskning at menneskene har endret seg mere genetisk på de siste 5000 årene enn de forutgående millionene av år. Dette tyder på at genene våre nå er inne i en mer nyskapende periode enn tidligere. Resultatet av dette ser ut til å føre til større divergeringer mellom menneskene i de ulike verdensdelene i framtiden, ikke mindre.

Selv med en viss innblanding mellom rasene er det fortsatt slik at de fleste velger partner fra ens egen kultur, noe som i det store og hele gir større og større forskjeller. Hvis blonde parer seg med blonde (og det gjør fortsatt de aller fleste) er det derfor ingenting som tilsier at gener for blondt hår eller blå øyer forvinner foreløpig.

Et annet fenomen er at innavl sjelden er gunstig i det lange løp, og at alle populasjoner derfor trenger å få tilført en viss mengde nye gener før eller siden. At det er noen få i en populasjon som velger partner fra andre kulturer vil derfor gi en genetisk gevinst uansett. Slike blandingsforhold er et genetisk gode for den videre utviklingen. Ofte ser man at blandingsmennesker blir vakrere og mer symmetriske enn sine foreldre, noe som også tyder på at genblanding er positivt. De fleste genier, musikere og gode atleter er nemlig svært ofte veldig symmetriske mennesker. Fotomodeller også, de fleste oppfatter nemlig symmetriske personer som vakrere enn mer usymmetriske.

http://www.forskning.no/Artikler/2007/desember/1197469285.85

http://www.forskning.no/Artikler/2006/november/1164192089.97

Lenke til kommentar
Biologene har inntil nylig trodd at mennesket som art stort sett har sluttet å utvikle seg, og at dette vil føre til at vi over tid (generasjoner) vil bli mer og mer like hverandre. Nå viser imidlertid ny forskning at menneskene har endret seg mere genetisk på de siste 5000 årene enn de forutgående millionene av år. Dette tyder på at genene våre nå er inne i en mer nyskapende periode enn tidligere. Resultatet av dette ser ut til å føre til større divergeringer mellom menneskene i de ulike verdensdelene i framtiden, ikke mindre.

Selv med en viss innblanding mellom rasene er det fortsatt slik at de fleste velger partner fra ens egen kultur, noe som i det store og hele gir større og større forskjeller. Hvis blonde parer seg med blonde (og det gjør fortsatt de aller fleste) er det derfor ingenting som tilsier at gener for blondt hår eller blå øyer forvinner foreløpig.

Et annet fenomen er at innavl sjelden er gunstig i det lange løp, og at alle populasjoner derfor trenger å få tilført en viss mengde nye gener før eller siden. At det er noen få i en populasjon som velger partner fra andre kulturer vil derfor gi en genetisk gevinst uansett. Slike blandingsforhold er et genetisk gode for den videre utviklingen. Ofte ser man at blandingsmennesker blir vakrere og mer symmetriske enn sine foreldre, noe som også tyder på at genblanding er positivt. De fleste genier, musikere og gode atleter er nemlig svært ofte veldig symmetriske mennesker. Fotomodeller også, de fleste oppfatter nemlig symmetriske personer som vakrere enn mer usymmetriske.

http://www.forskning.no/Artikler/2007/desember/1197469285.85

http://www.forskning.no/Artikler/2006/november/1164192089.97

Interressangt innlegg. Det siste du skriver om at de blir pener osv har jeg også hørt. Men kan det egentlig bevises? Om to pene mennesker får barn så bil jo barnet stort sett bli pent uansett rase og folkeslag.

Jeg har sett et avkomm av en asiatisk dame og norsk mann. For å være helt ærlig så så ikke den ungen ut. Det kan være tilfeldig, damen og mannen var ikke spesielt pen de heller. Så jeg tror at det er så enkelt som jeg nevnte ovenfor at begge er pene.

Men som sagt må folk få velge selv hva de ønsker.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...