Gå til innhold

Musikk, Film & Spill, Med Mic... ~500-1200kr

Tore

Anbefalte innlegg

Først så må jeg vel si hva jeg har nå...

BILTEMA, med mic. & Vibrasjon.... :blush:

Disse ble kjøpt i desperat behov på mic.

Åkei, da er vi ferdig med å le...

Har også hatt Koss UR-18...

Jeg er ganske interessert i Musikk , har hjemmekino å vet hva jeg ønsker...

Jeg er også medlem av en clan, god mic for å gjøre min gebrokne engelsk forståelig for Tyskerne jeg spiller med...

Altså, det jeg tror jeg vil ha...

- fin klar lyd, gjerne en god kontrollert bass, ikke den overdrevne brummlebassen...

God på spill ,men best på musikk.

- "Hel-ørekopp", som er behagelige, har hatt Koss UR-18 og disse Biltema greiene, ikke behagelig...

- utseende ikke viktig.

- skal kun brukes på pc/hjemmekinoforsterker, ikke no pingle ipod eller liten mp3spiller...

I dag var jeg innom Spaceworld å så de selger Creative Fatal1ty gamer headsett, men jeg var ikke sikker på om det var det riktige for meg...

Sennheiser HD 280 Pro ser ut til å ha lyden... Men ikke micen...

Er Steelseries 5H v2 det jeg er ute etter.? En test fra lyd og bilde sier de har en merkelig lydbalanse

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steelseries 5H v2 er helt greit for spill, men er ikke noe særlig til musikk. Er egentlig ikke noe headset der ute som oppfyller de kriterierene. Iallfall ikke hvis du er kresen.

Sennheiser PC350 - Over øre, lukket design, er umulig å få tak i disse enda, men kommer nok snart forhåpentligvis. Vet ikke hvor bra de er for musikk, men er Sennheiser da, så burde være bra.

E.D.G.E. Acoustics GX400 - "You want to use these when you absolutely need to hear every #@!%ing thing in the game."- John Miles, Miles Sound System. Used in over 4200 games.

Disse er laget av Etymotic og skal visst ha det mest presise lyd bildet av alt der ute. Eneste ulempe er at det ikke er et headset, men ørepropper. Ellers så oppfyller de alle kravene.

Men er vanskelig å få tak i disse to enda, så hvis du trenger et bra headset, så funker Steelseries 5H v2 helt utmerket, men er ikke noe særlig til musikk som sagt. Hvis du er veldig kresen, så er det nok egentlig best å gå for noen bra hodetelefoner + desktop mic, men blir nok fort litt dyrt.

Lenke til kommentar

Takk for et langt å bra svar Kuza.

Jeg begynte å tenke på det i går jeg også, om ikke dedikerte hodetelefoner er tingen for meg, siden jeg blir å flytte de over til kinorommet også å bruke til film/musikk..

Så om vi ser på dedikerte hodetelefoner, noen som er gode på musikk, blir de automatisk gode på spill.?

Ser på SENNHEISER HD 555

GOLDRING DR150 ligger i samme prisklasse... Men aldri hørt om...

Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg lånt og testet et par Steelseries 5H v2...

Å prøvd på musikk...

Hvor er bassen.?

Har prøvd å jutere inn med EQ, men skurrer før noen form for bass 20-40Hz viser seg...

Diskanten å resten av lydbildet er OK.

Dette var litt merkelig...

Så det du sier Kuza, om at 5H passer til gaming men er dårlige på musikk er jeg helt enig i, lite med bass til gaming også kanskje...

Sennheiser HD 555 og Goldring DR150 får jeg ikke prøvelyttet før jeg kommer meg på Hi-Fi Klubben, 12mil en vei, men disse må være mye bedre?? spesielt i området 20-100Hz...

Edit: haha, nå høres biltema greiene ut som noe surklete greier som er under vann........

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Ikke alle hodetelefoner egner seg til gaming, selv om de gjør det bra på musikk. Så er lurt å sjekke dette først.

Men HD555 og HD595 skal visst være bra for gaming og har bra lyd, vet ikke noe om Goldring DR150, men hvis du tar en titt på head-fi.org, så kan du finne masse informasjon om hvilke hodetelefoner som gjør det bra på gaming + musikk/film.

Bare søk etter "gaming", så finner du massevis av tråder om dette temaet. :)

Lenke til kommentar

Har nå også loddet sammen de gamle Koss UR-18, et lite H*** å lodde de syltynne isolerte ledningene, men det ble bra.! :D

Konklusjon er at UR-18 har bedre lyd en 5H v2, selvfølgelig mest i de laveste frekvensene... Biltema har jeg sakt, det er Clas Ohlson.! For 250kr så er dette elendig lyd-kvalitet...

Forresten, er det et definisjonspørsmål.?

Headsett = hodetelefoner med mic.

Hodetelefoner og Høretelefoner = Kun lyd..? Ikke riktig å bruke om noe som har mikrofon.?

Aldri tenkt over, har sakt både headsett og hodetelefoner om samme...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Forresten, er det et definisjonspørsmål.?

Headsett = hodetelefoner med mic.

Hodetelefoner og Høretelefoner = Kun lyd..? Ikke riktig å bruke om noe som har mikrofon.?

Aldri tenkt over, har sakt både headsett og hodetelefoner om samme...

ja er riktig det. prøvde å få folk til å bruke riktig for en stund siden men ga opp, får bare leve med å spørre "med eller uten mikrofon?" hver gang noen lager en tråd

Lenke til kommentar

Akkurat som på speilreflekskamera...

Folk snakker om linser i stede for objektiv... Det har jeg gitt opp å rette folk på... :roll:

Nei jeg tror løsningen for meg blir å svinge innom Hi-Fi i Trondheim en gang jeg passerer å få prøvelytte :

Sennheiser HD 555 og Goldring DR150

å bare kjøpe det jeg synes høres best ut sammen med comfort......

Om ikke noen har andre alternativer til Èn høvding..?

Lenke til kommentar

Før hadde jeg et Steelseries 5HV2 som nevnt ovenfor, problemet med dette er at det høyre elementet har en tendens til å svikte, slik at man må koble det ut og inn, og passe på å ikke lene på hodet. Dette har også skjedd med flere kamerater av meg.

Nå har jeg kjøpt meg et Steelseries Siberia. Dette oppfyller alle kravene dine. Det eneste negative jeg kan komme på med det er at mikrofonen er ikke en del av selve headsetet. Det er derimot ekstremt behagelig, det justeres automatisk etter hodet ditt og lyden er god.

(Linken går til Icemat Siberia, men Icemat og Steelseries gikk sammen i 2007)

edit: leif

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Jeg har HD555 og er veldig fornøyd. Deilig crispy lyd og kraftig bass til rette tider. De dekker øret mitt. Du burde ha en forsterker for at den skal yte på sitt best, men funker fint uten også.

Den isolerer ikke lyden godt nok! Eneste som trekker ned er det at den isolerer dårlig. Folk tror jeg har ødelagt hørsel når jeg har på middelsvolum. Også hører jeg nesten alt som skjer rundt meg.

Ville også vurdert DT770.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...