just-_-me Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 hvis en CPU, ligger stadig vekk på mellom 70 og 80grader, er det for mye? burde jeg finne på en bedre kjølings metode? problemet tror jeg er at PSU'en ligger nesten over hele CPU'en, pågrunn av plass kunne den ikke plaseres på noen annen måte. kanskje en vifte som er montert slik at den blåser den varme lufta, ut av kabinettet er en god ide? et annet problem, er at denne PC-en, og masse annet står i et lukket skap (pga lyd/støy). og det er ingen mulig for lufting av skapet heller, kan ikke lufte ut i rommet heller. hadde vannkjøling vært en bedre løsning, siden det ikke krever at varmen må forsvinne et sted? noen billige vannkjølings systemer ute og går? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du .. det bygger seg opp varme internt i et PC kabinett. Om du bruker vannkjøling eller luftkjøling må du fremdeles ha tilgang til innsug av frisk/kald luft og utblåsning av varm luft. Eller vil bare interntemperaturen i kabinettet bare stige og stige. Ved vannkjøling vil du ha en høy vanntemperatur som ikke hjelper deg stort. 70-80°C er mye. Få PC ut av skapet er mitt råd. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) hmmmm.... mulig du har rett i det... men ut av skapet er heller ingen løsning. tror jeg MÅ finne en måte og få tak i frisk luft på, evt. få til en utblåsing av den varme lufta. hmmmm..... og temp inni kabinettet tror jeg heller ikke er bra... den ligger fra 45 til 50 grader. uff, alt for varmt. og i dag har i tilleg ikke døra til skapet vært lukket... Endret 22. mars 2008 av just-_-me Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du kan jo bygge inn noe luft sirkulasjon i skapet med noen ventiler etc . Nede for friskluft inntak fra rommet utenfor og oppe for å få ut varmluft. Ventiler slanger kanaler tilbehør og annet diverse finner du her: http://www.flexit.no Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 jepps, driver og tenker litt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå