Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tårnstaget ligger mellom dempertårnene, foran og/eller bak.

Hensikten er å forhindre at dempertårnene svaier inn og ut ved belastning. Holdes denne bevegelsen på et minimum vil fjæringen foregå gjennom fjærer og dempere, og dermed være mer kontrollert. Bilen føles fastere og hjulvinklene endres mindre ved belastning.

 

En bonus er at staget KAN redusere skader ved krasj. Et uheldig treff treff i noe så simpelt som en fortauskant kan bøye et dempertårn. I slike tilfeller kan et tårnstag forhindre eller minske skaden.

Lenke til kommentar
En bonus er at staget KAN redusere skader ved krasj. Et uheldig treff treff i noe så simpelt som en fortauskant kan bøye et dempertårn. I slike tilfeller kan et tårnstag forhindre eller minske skaden.

 

Hvis det er sånne kræsj det er snakk om er jeg med. :wee:

Tenkte mer i retning front mot front på E6...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...