Gå til innhold

klokking av 3800+ venice s939 hvor langt kan den gå? (løst)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe ja ska prøv det i morra. har 4800 (ddr 600) ram mater vcore med 1.6volt og minne 2.85v. har mer og gå med men det e noe rart med minne mitt. når jeg skal slakke timingene for og få minne stabilt nekter de og starte opp på 2.5cas de vil kun stå på 2.0 og 1.5 xD

Lenke til kommentar

Da er jo minnet ute av veien i alle fall. Ht er vel også grei siden den ligger på 1000mhz akkurat. Nå vet jeg ikke hvor sta kortet ditt er, men du kan jo bare for å teste, senke denne bittelitt til. I tillegg kan du prøve å øke hipsettspenninga litt. Kommer du ikke videre da heller, så har du mest trolig nådd grensa. Med mindre du vil gå en litt mer ekstrem vei da, med voltmodding osv. Men det er uansett ikke anbefalt med luftkjøling.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

stepping 6 revision DH-E6 model F. 3.0ghz dønn stabilt 1.6volt

idle temp 15-20 no og load 35-45 uten kjølepasta. :roll:

svidde av en 3500+ venice i går natt fikk 3.1ghz og 1.7volt :cry::p

alt sammen er på luft kjøling og vinterkulde :whistle:

Lenke til kommentar
Da er jo minnet ute av veien i alle fall. Ht er vel også grei siden den ligger på 1000mhz akkurat. Nå vet jeg ikke hvor sta kortet ditt er, men du kan jo bare for å teste, senke denne bittelitt til. I tillegg kan du prøve å øke hipsettspenninga litt. Kommer du ikke videre da heller, så har du mest trolig nådd grensa. Med mindre du vil gå en litt mer ekstrem vei da, med voltmodding osv. Men det er uansett ikke anbefalt med luftkjøling.

korte klarer 5* også har hatt det opp til nesten 1300 før :p

er heller ingen spessiel fan av vmod men om noen veit om en guide for hk mitt :MSI k8n Neo4 pcb 3.0 så ville d vært fint

og nyeste bios.

1.65volt på cpu har no redusert den til 1.5-1.525

2.85volt på minne

1.60volt op chipsett redusert til 1.55

med disse så er det 100% stabilt prøv 1 time i orthos og maks tempen var 45grader på 3.0ghz

Endret av reger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...