SemikolonP Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Har tenkt å lage et script som starter 2 programmer i hver sin kjerne. Skal bli noe sånt: superpicore1\SUPER_PI1.exe -*kjerne1kommando* superpicore2\SUPER_PI2.exe -*kjerne2kommando" Grunnen til at jeg vil ha det sånn er at når jeg skal teste stabiliteten på prosessoren må jeg starte SUPER_PI1 og SUPER_PI2 og så gå inn i Task Manager og manuelt tildele de hver sin prosessorkjerne, og det er litt tungvindt når man skal gjøre det ofte. Endret 22. mars 2008 av ;P Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Du gjør dette med shortcuts og to instanser av superPI programmet i to ulike mapper. Quote: Setup shortcuts and go to properties of the short cuts and add a -0 for core 0 and -1 for core 1 you set the affinity...here is an example. "C:\Documents and Settings\Mohaa\Desktop\SuperPi_1.4_Mod_Core_0\super_pi_mod.exe" -0 "C:\Documents and Settings\Mohaa\Desktop\SuperPi_1.4_Mod_Core_1\super_pi_mod.exe" -1 Du kan da kalle opp disse shortcutsene fra batch fil. Eks shortcut heter superPI1 og superPI2 og ligger på desktop. Batch file , lagres som .CMD for å ha CMD.EXE som interpeter (ikke lagre som .BAT): CMD /C "C:\Documents and Settings\Mohaa\Desktop\superPI1.Lnk" CMD /C "C:\Documents and Settings\Mohaa\Desktop\superPI2.Lnk" Endret 22. mars 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) teste stabiliteten på prosessoren må jeg starte SUPER_PI1 og SUPER_PI2 Du bør bruke prime til stabilithet test av cpu. Super_pi tester mer stabilithen på minnet enn cpu. Kan derfor aldri brukes til og si at cpu er stabil. Finner alle kjerner. http://www.softpedia.com/get/Others/Home-E...n/Prime95.shtml "Blend" tester mye minne litt cpu. "Small fft`s" tester cpu max(slå på round of checking) Se hvor mye mere fft`s belaster cpu i forhold til super_pi. Følg med på temp. http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Endret 23. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå