Gå til innhold

GTX vs X2 eller neste generasjon skjermkort?

Duqe

Anbefalte innlegg

Har sett noen av testene til 9800GX2 ytelse så er den nokså overlegent sammenlignet med X2 men det samme gjelder også prisen som da er 2000kr dyrere. Og hvis 9800GTX er 2xGTS 512 så blir det sikkert ikke billigere enn 9800GX2. Og da gidder jeg ikke i tillegg å vente på at prisen skal synke.

9800GTX blir et overklokka 8800GTS-512. Omtrent rundt 10% bedre ytelse, og støtte for Trippel SLI og Hybrid SLI. Prisen havner nok under 3000 kroner. Regner med at 9800GX2 kommer til å legge seg på rundt 4000 kroner når hypen er over.

En ny generasjon ser vi nok hverken fra nVIDIA eller AMD før til sommeren (GT200 & R700), og da mener jeg juli/august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800GTX blir et overklokka 8800GTS-512. Omtrent rundt 10% bedre ytelse, og støtte for Trippel SLI og Hybrid SLI. Prisen havner nok under 3000 kroner. Regner med at 9800GX2 kommer til å legge seg på rundt 4000 kroner når hypen er over.

Kommer 9800GTX som er bedre enn 9800GX2 til å koste mindre med 1000kr?

Lenke til kommentar
Har du SLI HK Raptor?

Ja, en PC med nForce 790i og en annen PC med nForce 780a

Kommer 9800GTX som er bedre enn 9800GX2 til å koste mindre med 1000kr?

9800GTX er ikke bedre enn 9800GX2*

* Med forbehold om at spillet støtter SLI

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Men da er egentlig nvidias toppmodeller avslørt for i år eller har de noe mer på lager?

Nei, "toppmodellen" for i år lanseres ikke før til sommeren. Den før et helt nytt navn (ikke noe GeForce 9xxx) og har kodenavn GT200.

Lenke til kommentar
Hva med 8800 Ultra kortet da?

Billigste Ultra koster 4600kr da ville jeg heller gått for et 9800GX2.

Men er et X2 til 2594kr verdt pengene eller burde jeg vente litt til? Har også runda bioshock, crysis, lost planet og hl2, så jeg venter uansett på fps-spill som er aktuelt for et X2.

Lenke til kommentar

I forhold til 9800 GX2 med dagens pris er 3870X2 et røverkjøp - og du kan nok regne med enda bedre multigpu støtte - både SLI og Crossfire - i kommende spill, multigpu oppsett begynner å bli ganske vanlig, og til mange nvidia fanbois store fortvilelse selges det 3870X2 i bøtter og spann.

Men vil du ikke kjøre multigpu oppsett så hadde jeg bare kjøpt det rimeligste 8800GTX kortet jeg fikk tak i og brukt det til Nvidia/ATI kommer med sine nyere generasjoner.

Lurte også på om det er noen forskjell på produsentene av X2 korta? Husker at HIS hadde enestående kjøleløsninger for 9800pro korta, gjelder dette fremdeles med dagens ATI fra HIS?

Tror stort sett alle 3870X2 bruker referansekjølern, den er stillegående og effektiv - så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tester å referere til når det kommer til X2 i CF? Har så lite peiling på hvilke som er "å stole på." Kunne sikkert ha søkt meg fram til det, men skal inrømme at jeg rett og slett er lat :(

Edit: Noen som vet om driverne støtter CF med dette kortet?

Edit2: Fant meg en test: http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...mp;pagenumber=2

Endret av XobiN
Lenke til kommentar
Jeg og er ganske kresen på akkuratt dette.tror nok de fleste er!

satt lenge å tenkte på å kjøpe 3870X2, men etter å ha lest en del reviewer så frister det nå mer med 9800gx2. fordi jeg har sett at 3870x2 sliter for mye med drivere og til tider syk lav mimiums fps i mange spill.

Et godt eksempel på dette er (Gears of War) , som under loade scener faller helt ned i fps og nesten henger litt i et par sekunder,

Nei jeg gidder ikke å betale penger for noe som kun fungerer halveis.

kanskje 3870x2 blir bedre med oppdaterte drivere. men per idag så er ikke bra nok!

Mja, de fps-drop greiene er nok pga Powerplay problemene der kortet plutselig slår seg ned i Low-Power 3D mode helt uten videre. Er flere uoffisielle måter å fikse dette på dog, til ATI kommer med noen bedre drivere.

Leste nylig en tråd ang. X2 fremdeles sliter med driverproblemer, dette konkluderer med at jeg venter med kjøpet allikevel.

Men takk for mange gode innspill.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...