Gå til innhold

Røykovn fra slutten av 1800

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tredjepartsregelen og gode saker her, så det fototekniske kan godtas. Etterbehandlingen er jeg litt mer usikker på. Det virker som om du har tilstrebet litt trettitalls amatørfoto-look, men en trettitallsamatør ville ikke tatt det bildet. Det er også åpenbart at det er tatt i dag, og ikke en gammel baryttkopi. Jeg synes med andre ord at konverteringen blir litt for grå for min del, og lurer på om du kunne lokket fram litt mer. Dette er det sikkert mange som er uenig med meg i, men for meg ser bildet litt for undereksponert ut.

Jeg synes vel det ble litt lite dynamisk komposisjon til at det faller helt i smak hos meg. Jeg ville nok ikke fokusert så mye på at skiltet skal være lett å lese, for det er ganske uvesentlig. Det gjør ikke bildet noe dårligere om folk tror at det er en utedass isteden. Ellers har du altså vist at du i alle fall kan den viktigste komposisjonsregelen, så jeg føler at jeg kanskje har vært litt for streng med deg. Så ille er det nemlig ikke. Jeg tror at en god del vil like det, på tross av det jeg har av innvendinger.

Lenke til kommentar

Takk for gode og grundige svar her, fått litt dilla på den effekten der, der det skal være litt dystert. Meningen med bildet var ikke at jeg skulle lage det i 1800 tallet stil, det er for klart til. Men jeg syntes at den farge kombinasjonen jeg har brukt der gjør seg litt. Men jeg er helt enig med dere ang. kontrast og det skiltet. Tar dette som god erfaring videre.

Legger ved Orginal bildet her. Hvis dere har tid så hadde det vært morro og sett hva dere fikk ut av det.

post-136143-1206475877_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...